Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Вторник, 27 Октомври 2020

Септември 2020

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Селекция Брой: Януари 2020
Много сме силни в сегментите, които носят добавена стойност за фермерите
Ани Димитрова, Търговски мениджър в Nuseed

Много сме силни в сегментите, които носят добавена стойност за фермерите

print

e-mail facebook

 

- Ани, първо няколко думи за Вас – какво Ви свързва със семенарския бизнес и как стана така, че компанията Nuseed Ви избра да бъдете неин служител в Европа?

- Земеделието е моята голяма страст. Откакто започнах да уча в Аграрния университет в Пловдив, вече знаех, че ще се занимавам с това. Естествено след дипломирането започнах да работя в бранша. С над 10 години опит в селскостопанската индустрия, в момента съм в Nuseed вече три години. Много съм доволна от напредъка на компанията и от нейния успех.

- Няколко думи за компанията – кога и къде е създадена, с какво е известна, върху селекцията при кои култури работи?

- Nuseed е основана през 2006 г. в Австралия и е изцяло дъщерно дружество на Nufarm Limited (ASX: NUF). Днес в световен мащаб се съсредоточаваме върху три земеделски култури - слънчоглед, рапица и сорго. Ние разработваме нови семена за нуждите на потребителите. Има близо 300 служители на Nuseed, включително и над 100 служители в научно-изследователската дейност, които работят в девет глобални локации, както и в два от най-модерните иновационни центъра.

- Как е представена Nuseed в Европа, а по света?

- В световен мащаб Nuseed е призната като компания за семена, фокусирана върху повишаване на стойността на храните и фуражите чрез усъвършенстване на технологията на производство на семена. Компанията разработва патентовани продукти от рапица, слънчоглед и сорго, които се предлагат в над 25 държави. Nuseed има съществуващи проекти за селекция и маркетингови стратегии за слънчоглед, базирани в Калифорния, Аржентина, Сърбия и Австралия.

- Всъщност, кога и как Nuseed дойде в България?

- Първите търговски дейности започнаха преди много години в България чрез дистрибуция. Тогава в страната нямаше Nuseed служители. Все още сме много малък екип, но имаме дистрибутори, които са експерти и работят в тясно партньорство с нас. Всички в бизнеса със семена знаят, че България е един от най-силните участници в слънчогледовия пазар в Европа, така че за Nuseed беше важно да създаде силни и надеждни връзки в страната от самото начало.

- Какви са основните предизвикателства в ежедневната Ви работа като търговски мениджър?

- Както всеки от колегите ми в селското стопанство и аз мога да кажа, че всяко предизвикателство, пред което е изправен фермерът, е и мое предизвикателство. В крайна сметка моята работа е да се грижа за клиентите на Nuseed. Това е приоритет номер едно. Максимизирането на добивите за фермера е най-голямото предизвикателство в световен мащаб поради редици причини. Nuseed е фокусирана върху преодоляването на това предизвикателство със сегашното портфолио и предстоящите продукти, които са в процес на разработка.

- Има ли нещо, което отличава Nuseed от останалите семенарски компании у нас, както и нейната селекция?

- Nuseed е водещa селекционна фирма за слънчогледови хибриди, както и на продукти, селектирани за региона. Портфолиото ни има перфектния продукт за всяка ферма, без значение дали производителят търси високоолеинови, линолови или конфекшън семена. На глобално ниво имаме и проекти, които ни отличават от другите компании за семена. Най-новото попълнение към Nuseed културите се нарича Carinata и това е нехранителна маслодайна култура, предназначена за устойчиво производство на биогорива.

- Върху кои култури акцентира Nuseed на българския пазар? Ще увеличавате ли асортимента?

- Стратегическите ни инициативи за България през следващите години са да се съсредоточим за по-нататъшно развитие на нашите маслодайни семена, както за високоолеинови, така и за линолови слънчогледови хибриди. Това означава, че имаме нови хибриди – Clearfield, Clearfield + и Express. Разбира се, ще се развие и нашата търговска оферта за конфекшън продукти.

- Представете акцентите в продуктовата гама на Nuseed. Знаем, че конфекшън сегментът е особено важен за компанията и какво е търсенето на този хибрид хибриди на българския пазар?

- Добре познат в България и в региона е нашият конфекшън – маслодаен сегмент с продукти X4428 и X9676, които са Clearfield, по-известни като Badger. Новият продукт, който идва е N5LE442 и това е Express технология. В конфекшън сегмента с гамата Onyx ние отиваме една стъпка пред всички останали конкурентни компании. Те имат приятен аромат, богат вкус и текстура, като в същото време са лесни за белене. Водещи хибриди от този сегмет на регионално ниво са N5LM307 (Clearfield), N6LM304 (Clearfield Plus), N5LM301 (Clearfield) и N6LE417 (Express), които в момента са достъпни в регионален мащаб. В сегмента на шарените хибриди тази година ще пуснем хибрид, който е тип два пъти XXL и ще донесе добавена стойност за фермерите.

Новото във високоолеиновото и линоловото портфолио са хибридите от технологиите Clearfield, Clearfield + и Express.

Новите хибриди са N4H309 E и N4H470 CLP, високоолеинови Express хибриди с голям потенциал. Със сигурност има подходящ продукт за всяка ферма.

Пълната ни оферта може да намерите на нашия уебсайт. www.nuseed.bg.

Как хибридите на Nuseed се справят със съвременните предизвикателства в земеделието – суша, болести, неприятели и в какви технологии предлагате хибриди?

Научно-изследователските и развойни екипи на Nuseed разработват слънчогледови хибриди от световна класа за най-добро представяне на всеки един пазар.

Нашите регионални екипи гарантират, че продуктът е тестван на местно ниво и устойчив на специфични заболявания и климатични условия, които не влияят на добивите.

Устойчивостта на хербицидите наистина промени начина, по който фермерите гледат на културата слънчоглед. Механичната борба с плевели не дава достатъчно задоволителни резултати. Днес развиваме хибридите с хербицидна устойчивост. Тази технология позволи на земеделските производители да бъдат по-ефективни и да се справят по-добре с контрола върху плевелите. Това води до по-високи добиви. Всеки фермер може да избере Clearfield, Clearfield Plus или Express хибрид от нашето портфолио.

- Какви опитни полета имахте през 2019 г. – къде, на какви площи, кои хибриди бяха тествани?

 

- През 2019 г. нашите опити бяха проведени в България, Унгария, Молдова, Румъния, Сърбия, Испания и Франция. Те са направени от различен пробен дизайн, при който можем да сравним нашите продукти с други присъстващи на пазара днес. По този начин се забелязва регионалния потенциал.

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Януари 2020



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
BEDNAR е в Топ 10 на европейските производители на машини
Цветомир Костов, териториален мениджър на марката BEDNAR за България

Хубаво грозде, хубаво вино – колко важна е техниката за обслужване на лозята
Японски технологии бяха представени в лозарско стопанство край село Главан

Минимален риск, максимални резултати от царевицата
Демо жътва край Попово – отличниците са ДКЦ 5075 и ДКЦ 4541

Ние не начертахме визия какво земеделие искаме
Ангел Вукодинов, зърнопроизводител

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg