Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Сряда, 24 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Мениджър Брой: Март 2011
Правим гъвкава търговска политика с млад и амбициозен екип
Светлана Йорданова, търговски мениджър на „Еуралис Семена” България

Правим гъвкава търговска политика с млад и амбициозен екип

print

e-mail facebook

-  Светлана, разкажи ни за себе си. Каква е работата ти като търговски мениджър?

- Моята работа е свързана с организация на бизнеса и в частност с продажбите на семена на една от първите европейски фирми, произвеждащи хибриди царевица, слънчоглед, рапица, сорго и соя – „Еуралис Семанс”. Работата ми е много разнообразна, интересна и очарователна, защото всяка кампания е различна и крие нови предизвикателства.

- Какви предизвикателства стоят пред теб и какви са подходите ти в работата?

- Представителството на „Еуралис” в България е сравнително ново – екипът е сформиран  преди две години, време през което налагахме нови продукти на пазара и напасвахме характерите си в екипната работа. Бих определила сегашната позиция на „Еуралис Семена” на българския пазар като стабилна и пред нас основното предизвикателство е свързано с увеличаване на дела ни до лидерските места по отношение на царевицата и слънчогледа. При маслодайната рапица и соргото „Еуралис” е лидер в България. Една от задачите пред нашия екип е връщането на соргото на полетата на българските фермери. Соргото е култура, която има безспорни предимства – сухоустойчивост, непретенциозност по отношение на почвите, издръжливост на продължителни високи температури и два пъти по-ниска себестойност в сравнение с царевицата. Вече сме решили основните проблеми – пазарът е подсигурен, благодарение на нашите партньори – „Севан” – Бургас, като износител и „Провими” България за вътрешния пазар. Другият проблем, свързан с растителната защита, също е решен – семената сорго са третирани с антидот Консепт 3, което позволява пръскане с S-метолахлор (Дуал Голд) срещу едногодишни житни и някои широколистни плевели. Тези предизвикателства определят до голяма степен и нашата стратегия: търговска листа с качествени, адаптирани към българските условия и клиентски предпочитания хибриди, гъвкава и прозрачна търговска политика, млад, амбициозен, добре обучен екип и най-важното – надеждна дистрибуторска мрежа, която осигурява качествено обслужване на крайните клиенти във всички аспекти – информация, логистика, изгодни търговски условия и сигурен пазар за реколтата.

-  Вярваш ли в това, че ръководителят трябва да успява да овладее личните цели на хората от екипа си и да им насочва енергията към приоритетите на фирмата?

- Ние прекарваме по-голямата част от активното време на денонощието в работа. За голяма част от нашия екип личните цели съвпадат с професионалните и енергията, която всеки един от нас влага в изпълнението на ежедневните задачи, в крайна сметка движи компанията напред. Старая се чрез поощряване на личната инициатива и креативност на всеки един от колегите да предизвикам въодушевлението и мотивацията, необходими за успеха на всяко начинание, особено в търговията.

- Какво е определението ти за лидер, за мениджър?

- Според мен, успешният мениджър е личност, която реализира стратегията и целите на ръководената от него компания, като успява да удовлетвори интересите на партньорите, крайните клиенти и членовете на екипа си, отстоявайки личните си принципи. За пълния успех на мениджъра и екипа, от който той е част, са необходими лидерски качества и умения, като например умението да формираш предизвикателни цели, да мотивираш и вдъхновяваш екипа, да излъчваш и зареждаш с енергия хората, с които работиш, да умееш така да настроиш пулса на всеки член на екипа, че да се достигне максимален синхрон и ефективност в работата на екипа като едно цяло.

Автор: Диана Александрова
Целия материал четете в брой Март 2011



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg