Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 28 Март 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Декември 2021
Магдалена Малеева: В Европа всеки магазин си има собствена биомарка и цените на биохраните са поносими
Трябва да има подпомагане за фермерите, които опазват екосистемата

Магдалена Малеева: В Европа всеки магазин си има собствена биомарка и цените на биохраните са поносими

print

e-mail facebook

 

Какво общо имате с биосектора?

С биосектора общото е това, че имаме марка за биохрани и произвеждаме биохрана. Самата аз се интересувам от биопродукти от 1998 година.

Как възникна Вашият интерес към био-то?

Чисто егоистичен беше този мой интерес, защото аз исках да се храня с чисти храни и когато се върнах да живея в България през 2004 година, започнах да търся за себе си биопродукти. Не съм имала никакво желание да правя бизнес. Просто исках, като спортистка, да се храня по този начин.

Тогава за мен беше доста изненадващо, че София е една от малкото европейски столици, може би единствената, в която няма биомагазини. Така започна всичко.

Как се промени пазарът оттогава до сега?

Тогава нямаше нищо. Когато отворихме първите биомагазини през 2006-2007 нямаше с какво да ги заредим. Сега има много повече избор и ситуацията е съвсем различна.

Сега имаме три магазина. Естествено, водещото е марката ни за биохрани. Това е преди всичко кауза.

Във Вашите биомагазини какви продукти преобладават?

Не мога да кажа, защото аз не се занимавам оперативно нито с магазина, нито с развитието на нашата марка, но на мен ми липсват българските биоплодове и биозеленчуци. Изключително трудно се намират. Много малко производство и мисля, че България в тази насока е много назад, което е много жалко, защото нашите плодове и зеленчуци са изключително вкусни.

Опитваме се да предлагаме продукти от България, но не винаги успяваме. Примерно, биофъстъци в България няма. Много ни се иска в нашата дейност, когато покажем, че има пазар за тези храни, да има хора, които да се заинтересуват и да започнат да ги произвеждат.

Каква е Вашата биодиета?

Аз си купувам всичко, което го има в биовариант. Ако с нещо правя компромис, то е защото не мога да го намеря. Например, не мога да намеря биогрозде, биочереша. През лятото правим много компромиси с праскови, ягоди.

Аз и моето семейство се концентрираме върху това как храната е произведена. Предпочитаме да е био и се опитваме да ядем от всичко по малко. Храната да е разнообразна.

Казахте, че био-то е Ваша кауза. Как се вписва тя в новите европейски амбиции?

Земеделието в света е отговорно за ¼ от въглеродните емисии, така че по начина, по който отглеждаме храна, не можем да продължим. Хубаво е да се вземат мерки какви промени трябва да се направят. Фермерите трябва да имат информация какви са тези промени, които ги очакват, и как да преминат към този зелен преход, който е абсолютно неизбежен. Трябва да има подпомагане за фермерите, които опазват екосистемата.

Биохраните са по-скъпи и ниската покупателна способност на българина може би е лимитиращ фактор за развитието на пазара все още. Как може да се промени това?

В Европа е доста по-различно. Всеки магазин си има собствена марка и цените са поносими.

За да бъдат храните по-евтини, трябва да има повече производство. Според мен, институциите, които купуват храна за училища, болници, трябва да акцентират на био-то. Мисля, че това изцяло би променило сектора. Как да се стимулират хората да купуват био - мисля, че просто те трябва да са информирани.

Моята мечта е биохраната да е нормалната храна, а другата храна да е с етикет: Внимавайте какво купувате!

Автор: Списание АгроКомпас



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg