Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 25 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Май 2022
Николай Тодоров: Ние отворихме нишата за ядковите деликатеси в България
Вярваме, че биосертифицираните продукти са по-добри

Николай Тодоров: Ние отворихме нишата за ядковите деликатеси в България

print

e-mail facebook

 

- Николай, кога започнахте да произвеждате деликатесите от био кашу?

- В края на 2016 година започнахме, а преди това продуктът беше създаден през 2012 година. Първоначално като алтернатива на млечните продукти на моята партньорка, Мария, тъй като тя има проблем с лактозата, а пък много обича да си похапва сиренце и други млечни продукти и реши да си създаде собствен такъв, поради факта, че не можеше да намери нищо на пазара, което да удовлетворява изискванията й за вкус и качество.

Постепенно този продукт започна да придобива все по- приличен облик и беше имплементиран в менюто на първия ни проект. Имахме здравословен ресторант в центъра на София и започнахме да го влагаме в част от менюто. Хората толкова добре го приеха, че в един момент започнаха да си купуват дори за вкъщи. Съответно започнаха да идват и други наши клиенти и с търговски предложения да го продават в своите магазини, да го влагат в своите ресторанти.

Видяхме, че продуктът лека-полека става популярен, приема се добре. Решихме да се престрашим и да скочим в това ново начинание, въпреки че преди това никога не сме се занимавали с производство. Решихме, че си заслужава да опитаме да го популяризираме, защото вярвахме в него, защото е нещо различно, защото е нещо вкусно и е нещо добро за нашето здраве.

- Как се разрасна бизнесът?

- Първата година бяхме в едно много малко помещение в едно село до София. Беше едва 80 квадратни метра. Там беше много сложно всичко, защото нямаше място, беше слабо оборудвано, не беше удобно за работа и като цяло беше доста сериозна борба да успеем да го пригодим за нашите нужди и да работим по този начин. Така изкарахме доста години. Едва през 2021 година се преместихме във фабриката на 1000 квадратни метра с много по-модерни стандарти. Оборудвана. Построена. Много сме щастливи, че имаме тази възможност да пораснем.

- Как успяхте все пак за кратък период от време?

- За пет години успяхме да стигнем до над 12 държави. Вече имаме клиенти в арабските държави, в Азия, Северна Америка, Нова Зеландия, в цяла Европа. Това за нас е голяма гордост. Зад тази гордост стоят много години кървава пот, сълзи и всякакви емоции - от най-лошите до най-хубавите, които са неизбежни за всеки един човек, който е стартирал от нулата като нас.

- Изброихте доста държави, в които правите износ. Русия не влиза ли в списъка на тези държави? Сегашната война отразява ли се по някакъв начин на Вашия бизнес?

- Няма как да не се отрази. Войната се отразява на всички ни и то във всички аспекти - икономически, социален, морален, емоционален. Войната е нещо ужасно. Не искаме да бъдем ангажирани в нея освен като страна, която би могла да помогне. В момента помагаме с хранителни продукти на бежанците, които идват от Украйна и се стараем и за в бъдеще да продължим да правим тази благотворителна мисия.

Относно руския пазар, бяхме тръгнали в тази посока, но войната отмени тези планове. Бяхме намерили партньор, който щеше да ни отвори вратата за руския пазар. Това сега това няма да се случи.

- Голямо предимство е това, че сте семейна фирма, нали?

- Така е.

- Всъщност, кои сте съдружниците?

- Собственици сме аз, моята съпруга Стиляна и нейната сестра Мария. Това сме хората, които стартираха борбата за нещо свое. Чрез предприемачеството ние сбъднахме нашите мечти. Първо, мечтата на Мария беше да има ресторант, защото тя е много добър кулинар. Ние повярвахме в нея и я подкрепихме. Сбъднахме я и оттам надградихме към нещо по-голямо, защото тази мечта прерасна във философия, чрез която искахме да предложим здравословен начин на живот. Чрез ресторанта обаче не можеш да стигнеш до повече от 50 до 100 души на ден. Чрез нашия авторски продукт това вече е възможно, защото мащабът е съвсем различен и наистина можем да променим света на храните, както правим в момента, тъй като преди нашата пазарна поява в България такъв продукт не съществуваше. Ние отворихме нишата за ядковите деликатеси в България. След нас се появиха други фирми, които произвеждат подобни на нашите продукти и мисля, че това е нещо чудесно, защото това са качествени, здравословни и чисти продукти, които имат много висока добавена стойност за хората, които не могат да консумират млечни продукти, както и за хората, които се грижат за стомашното си здраве.

 

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Май 2022



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg