Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 25 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Актуално Брой: Август 2012
Да затворим хотела за сметка на ресторанта ли?
Благой Рагин, председател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация

Да затворим хотела за сметка на ресторанта ли?

Благой Рагин, председател на Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация

print

e-mail facebook

- Г-н Рагин, как според Вас ще се отразят на туристическия бранш готвените промени в нормативната уредба на БАБХ, които касаят храненето „ол инклузив” в ресторантите на хотелите и туристическите вериги?

- Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация работи много добре с БАБХ и експертите ù имат широка подкрепа от нас, но това, което искат да правят, не е тяхна работа. Нека оставят пазарът да регулира храненето „ол инклузив”. Това не е прищявка на колегите, това не е наш патент. „Ол инклузивът” дойде отвън и пазарът го налага и той няма да излезе.

- Но, явно има проблеми с практикуването му у нас?

- Проблеми има с онази част от заведенията, които са взети под наем и се намират в свободната зона на комплексите. При тях не достигат клиенти, защото остават в „ол инклузива”. Това е проблемът, но как да го решим. Сега да затворим хотела за сметка на ресторанта ли?

- Какви загуби се очакват, ако се реализират намеренията на БАБХ?

- Това не може да стане. Министърът на икономиката, енергетиката и туризма може да ги въведе, а Агенцията може да ги предложи. Ние не сме подчинени на БАБХ, а на министъра на икономиката, енергетиката и туризма. Ние сме ги информирали и те ни подкрепят. Защото ако този модел е неуспешен, кой ще плати сметката. Лесно е да издадеш заповед, но после, ако излезе неудачна, някой ще трябва да плаща. Министърът не може да каже в кои хотели да стане това, то е според търсенето и предлагането. Хигиената може да се проверява, хладилника, медицинското свидетелство на персонала може, но това как да си правиш маркетинга, как да предлагаш продукта, боже мой, то ако имаше формула, много държави щяха да го направят с декрет отгоре. Затова се говори за свободен пазар, защото той не подлежи на никакви резки движения. Няма сила, която да направи това нещо административно. Пазарът може да го срине само за два дена. Ако клиентите кажат – ние искаме този вид услуга, ние какво да правим. Пазарът го търси.

- Водите ли преговори с БАБХ?

- Няма смисъл да го дебатираме. Мисля, че и те самите се съгласиха, че това не е тяхна работа. Пък и сезонът е в края си, всичко е платено предварително месеци преди БАБХ да иска подобно нещо. От една година са получени пари от туроператорите. Как сега ще им кажем – вижте сега, ние сме ви продали услуга „ол инклузив”, но понеже Агенцията забранява, ние ще ви храним поотделно. Разбирате ли, това е невъзможно да стане. Тази тема не се дебатира и няма смисъл да изостряме напрежението.

- Кой ще понесе отговорност, ако отново се случат хранителни отравяния, особено при чужди туристи, както беше случаят миналата година?

- Моите колеги носят пълна отговорност за всеки клиент. Имаше такива колеги и се стигна до затваряне на обекти. Клиентите избягаха. Много е страшно и затова искаме БАБХ да дежури денонощно, за да пази от такива работи. Само че как да си обзавеждаме стаите и как да предлагаме продуките си не може да казва, защото отива на кино имиджът на обекта, на страната.

- Какво ще кажете за варианта прекатегоризация на хотелите?

- В новия закон е казано, че на всеки пет години те се проверяват от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и ако някой е понижил качеството, съответно му се отнема една звезда или ако е повишил екстрите, му се увеличават звездите.

- А може ли да се подобри храненето в нашите хотели и туристически комплекси?

- Как да се подобри? Нали знаете, че ние работим на най-ниски цени в целия ЕС. Хората са го решили скъпо с висок сервиз. Работим в тази насока, но трябва да подобрим имиджа, инфраструктурата, рекламата. Имиджа сами си го съсипахме, защото сме уникална страна.

 

Автор: Диана Александрова
Целия материал четете в брой Август 2012



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg