Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 18 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Май 2013
ВАРЕКС – 20 години възход
Елисавета Маркова, Иван Масларов и Георги Панков – „печелившата комбинация”

ВАРЕКС – 20 години възход

print

e-mail facebook

- Г-жо Маркова, тази година фирма ВАРЕКС празнува 20 години от основаването си. Разкажете как беше създадена тя и фокусирането върху агробизнеса ли ù беше единствен приоритет?

- Преди 20 години всъщност беше началото на 90-те години, които бяха достатъчно бурни и несигурни за полагане началото на солиден бизнес. Това беше времето, когато се създадоха множество малки фирми, между които и ВАРЕКС ООД. Абревиатурата на наименованиетоVAREX идва от various exports, което в превод от английски език означава износ на разнообразни стоки. Основната ни дейност по това време беше износ на хранителни продукти за Русия, Украйна и Германия. В този смисъл беше и нашата връзка с агробизнеса в самото начало.

- Как се събрахте тримата съдружници и какви бяха мотивите Ви да инвестирате в развитието на компания от такъв тип. Кое беше най-трудното преди 20 години?

- Бих искала да подчертая, че имам невероятния шанс да бъда съдружник с двама изключителни професионалисти. Всеки от тях притежава личностни и професионални качества, които се допълват и това значително допринася за нашия успех. Георги Панков, който също така е мой баща, има богат управленски опит, както и опит в банковото дело. Иван Масларов гради своя професионален опит във външнотърговската дейност. С него работим заедно от 1987 г. Така че съдружието беше едно естествено продължение на натрупания опит и изграденото доверие. Относно трудностите – и в началото, и сега, сме били подлагани на различни по значимост изпитания. Може да ги определим като предизвикателства, от които сме имали нужда, за да укрепнем.

- Кой беше първият продукт, който внесохте в България и лесно ли го реализирахте?

- Първият продукт, който внесе ВАРЕКС, беше многооперационна почвообработваща машина с марката Simba – Solo. За първи път я представихме на изложението в Добрич през 2006 г. Последваха поредица от демонстрации и разговори с потенциални клиенти, които ни заредиха с ентусиазма да задълбочим дейността си в агробизнеса.

- Кои са най-хубавите Ви моменти като част от компанията?

- Трудно е да посоча един или два хубави момента. За тези 20 години създадохме добри приятелства с клиентите, партньорства, основани на взаимно доверие, изградихме екип от енергични млади хора, както и условия за тяхната безупречна работа и добруване на семействата им. Хубав е моментът, когато виждаш, че това, което правиш, доставя удоволствие на тези, за които е предназначено – доволния клиент, коректния партньор, задружния екип.

- Как определяте тандема Елисавета Маркова, Иван Масларов и Георги Панков?

- Ние тримата успешно постигаме баланс между общото и различното. Взаимно уважение, искреност и безусловно доверие са ключовите думи за нашето партньорство. Може би най-краткото определение за тандема е „печелившата комбинация”.

- Как всеки един от съдружниците поставя своя почерк върху „характера” на фирма ВАРЕКС?

- Всеки от нас има определени отговорности в рамките на фирмата съобразно своята квалификация и личностни качества. Съчетаваме опит, знания, комбинативност и верен усет към тенденциите в развитието на агробизнеса. Важното е, че гледаме в една посока и вървим по една пътека, която да ни води още дълги години заедно, както си пожелахме на нашия рожден ден.

 

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Май 2013



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg