Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Сряда, 24 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Август 2013
Раломекс АД – символ на иновации, качество и развитие
Добрият маркетинг, модерното оборудване и следпродажбената връзка с клиента е формулата на успеха

Раломекс АД – символ на иновации, качество и развитие

print

e-mail facebook

- Г-н Узунов, в завода на Раломекс в град Завет наблюдаваме доста добър напредък и много инвестиции, които сте направили. Как успяхте да ги реализирате в нелеките времена за бизнеса?

- Инвестициите, които наблюдаваме през последните години, са в резултат на един микс от европейско финансиране по европейски проекти, съфинансиране и финансиране чрез целеви инвестиционни кредити от банка. Тези инвестиции започнаха през 2007 г., когато беше реализиран първият ни проект по програма ФАР, който продължава до ден-днешен. Самото изпълнение на проектите по Оперативна програма „Конкурентоспособност” бяха предпоставка за допълнителни инвестиции от наша страна. Те бяха необходими, защото оборудването във фабриката беше технически остаряло. За да оцелее една фирма в условията на съвременната пазарна икономика, тя трябва да използва в своето производство най-новите технологии и оборудване, за да бъде с висококачествената си продукция конкурентна на пазара.

- Останахте една от малкото български фирми, да не кажа единствената, която се развива, работи добре и държи един добър пазарен дял. Това на качеството на продуктите ли се дължи или на мениджмънта. Каква е формулата на успеха?

- Нещата, които влияят върху този успех, не са едно или две, а са комбинация от множество елементи. Не на последно място това е връзката с клиента. Ние смятаме, че „Клиентът винаги има право!” и всичко се прави именно в негова полза.

Нашите клиенти, които дават идеи за развитие, за нови машини, са силата, която мотивира нашия конструктивен отдел, за да може да създава нови продукти и да ги налага на пазара. Фирмата съществува повече от 35 години и от своето основаване до настоящия момент тя не е променяла дейността си. Това означава, че в продължение на 35 години, благодарение на изградената традиция, успяваме да се задържим на пазара. Няма стопанство в България, което да не познава нашата продукция. От значение са и правилната маркетингова стратегия, адекватното определяне на нуждите на клиентите и технологичното оборудване, което в последната година внедрихме и използваме в производството на машините.

През последните 5 години фирмата е инвестирала над 6 млн. лв. в оборудване и инфраструктура, което е колкото един наш годишен оборот към настоящия момент. За последните години, ако го разпределим по равно, излиза, че близо 25% от оборота се инвестира обратно в технологии и оборудване, в конструкции, в човешки ресурси. Според мен това все още е малка сума, има още какво да се желае не само като инвестиции в технологичното оборудване, ами и като инвестиции в развитието на пазара. Именно с това ще са свързани инвестициите ни в близките 1-2 години – в развитието на маркетинговата среда, в подобряването на рекламната дейност, в организирането на проучвания, анализи, в участия в изложения.

- Какви са следващите стъпки, които предвиждате по отношение подобряване на технологията на производство?

- На първо място е подмяната на технологичното оборудване. През последните месеци ние успешно реализирахме проект, чрез който внедрихме в производството една нова линия и два робота, които са от ново поколение. Подобрението в технологичното производство касае ковашко-пресовото оборудване, антикорозионните покрития на резбови елементи и елементи, пряко открити на атмосферните въздействия и не на последно място – подобряване на инфраструктурата на предприятието.

- Колко души работят във вашия завод в гр. Завет?

- Към настоящия момент работят 87 наети, които са пряко свързани с управлението и производството на предприятието, като този състав не е само от град Завет, а от цялата община. Ние се явяваме един работодател на общинско ниво. Неслучайно нашият общински кмет, когато презентира своята община, споменава и нас. Това доказва, че сме едно структуроопределящо предприятие.

 

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Август 2013



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg