Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 28 Март 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Иновации Брой: Ноември 2013
Да си част от KWS Семена България е отговорност – и към компанията, и към производителите
Георги Петков, търговски представител на KWS за региона на Добрич

Да си част от KWS Семена България е отговорност – и към компанията, и към производителите

Георги Петков

print

e-mail facebook

- Как приемате предизвикателството да сте част от KWS Семена България?

- Работя в KWS от седем години. От тази стопанска година съм търговски представител основно за Добричка област. До миналата година отговарях за регионите Варна, Добрич и Силистра. Сега концентрираме усилията си тук, в сърцето на Добруджа. Тук се извършват големи продажби и трябва да отговорим на търсенето и запитванията на производителите.

- Какво е усещането да сте част от световноизвестна компания, която подпомага земеделските производители? Какво е да бъдете вътре в земеделието ежечасно и ежеминутно?

- Може да ви звучи тривиално, но само човек, който е на моята позиция, може да усети и да прецени за какво става дума. Наистина е невероятно, през годините осъзнах колко е голяма отговорността. От теб се изисква да допринасяш за увеличаване на пазарния дял на компанията, за нейните позиции в страната. В същото време силно се надяваме, че сме част от успеха на земеделските производители и допринасяме за просперитета им. Ненапразно нашето лого е: „Посяваме бъдещето със семената на успеха!”, т.е. със семената на KWS. Затова усещането на тази позиция, като търговски представител, е много приятно, в същото време отговорността е много голяма – и към компанията, и към производителите.

- Кои са най-атрактивните Ви предложения към земеделските производители при отделните култури, към какво проявяват най-голям интерес?

- Допреди две-три години KWS беше на българския пазар основно с царевица, слънчоглед и зимна маслодайна рапица. От няколко години предлагаме и житни култури – пшеница и ечемик.

Що се отнася до царевицата, тенденцията в цяла България е земеделските производители да се насочват основно към групите по ФАО 300-400. Тези две топ групи представляват може би повече от 80% от пазара на царевица в страната.

През тази година ще излезем с един нов хибрид в група 200 по ФАО – Карневалис. В група 300 по ФАО ще продаваме хибрида Агрогаз. Това е един много интересен хибрид, който има две направления – за зърно и за производство на газ, добър е и за силаж. В Добричка област вече има една работеща биогаз инсталация. Въпрос на време е да бъде пусната в действие и втората. Затова този хибрид ще представлява интерес за производителите.

Другите ни нови предложения са хибридите KWS 9361 и Касиус в група 300 по ФАО. На демонстрационни опити и на масови полета показаха много високи резултати. Макар и нови хибриди, те удовлетвориха зърнопроизводителите, които заложиха на тях.

В група 400 по ФАО нашето ново предложение е хибридът Каредас. Един хибрид, изпитван на демонстрацонни опити, а през миналата година го имаше в малки количества и на масови полета. С това предложение искаме да подсилим групата 400-420 по ФАО. В този диапазон се намират топ хибридите на KWS – Курсус и Аманда (наричана още кралицата на група 400).

- За първи път през 2013 г. представихте Clearfield направлението при слънчоглед. Кои са хибридите и как виждате тяхното бъдеще?

Clearfield технологията държи повече от 80% от пазара на слънчоглед у нас. С удоволствие искам да обявя на всички земеделски производители, че от новата кампания през пролетта на 2014 г. KWS излиза на пазара с два Clearfield слънчогледа – Хайсън 202 CL (Hysun 202 CL) и CF 27 CL. И двата хибрида се представиха изключително добре на демонстрационните опити и по нищо не отстъпват на своите силни конкуренти – лидерите в Clearfield технологията. Убеден съм, че ще има интерес към тези две нови предложения, още повече, че с тях отговаряме на определено търсене. През годините често чувахме въпроса – няма ли и вие да пуснете Clearfield хибриди? Хората са доволни от конвенционалните ни слънчогледи и очакваха с нетърпение и версията ни за чисти полета.

 


Автор: Галина Недкова
Целия материал четете в брой Ноември 2013



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg