В началото на септември компанията „CASE IH” привлече вниманието на медиите от цяла Европа, като организира незабравима презентация на иновационните си модели трактори в Прага. И този път компанията не изневери на имиджа си – да бъде домакин на атрактивно агрошоу и по най-добрия начин да покаже нови концепции и решения за по-печелившо земеделско производство. След вълнуващото изживяване да видят премиерата на червените въплъщения на мощта и високата производителност, всеки един от присъствалите агрожурналисти отнесе добрите новини в своята страна, че съвсем скоро на полетата на предприемчивите и модерно мислещите фермери ще могат да работят новите трактори „CASE IH” от 130 до 670 к.с. Те са носители на прогреса на американските технологии в селскостопанското машиностроене. А реалните резултати ще могат да се видят веднага. На какво се базират всъщност те.
На първо място сред новите концепции, заложени в тракторите, е системата Efficient Power, основаваща се на широка гама от технологии, особено в управлението на трактора и контролните системи за подобряване на продуктивността и икономическата ефективност. Efficient Power обхваща както новото управление на трактора, което е опростено и интуитивно, така и авангардната технология на двигателя и иновативната система за пречистване на отработените газове. Освен това всички двигатели, съоръжени с Efficient Power, са с повишена мощност.
Тракторите на „Case IH” над 100 к.с. вече покриват новите изисквания за вредни емисии Tier 4. Това е благодарение на технологията за Селективна Каталитична Редукция (SCR). Тя е компактно монтирана между двигателя и ауспуха. Разработена е в сътрудничество с Fiat Power Train Technologies. Системата успешно е наложена при тежкотоварните автомобили. Благодарение на нея отработените газове от двигателите на „CASE IH” са сега почти толкова чисти, колкото входящият въздух.
Тя работи отделно от двигателя, като преди да постъпят в катализатора изгорелите газове биват третирани с AdBlue и след това се дообработват в катализатора. Тази комбинация намалява разхода на гориво и дава възможност на двигателя да работи с оптималната си температура дори и при много тежки натоварвания. Също така спомага за увеличаването на сервизните интервали на двигателя (смяна на маслото) поради това, че в маслото попада значително по-малко количество сажди и то остава „чисто” по-дълго време.
В сравнение с конвенционалната технология на двигателите при тази технология е възможна до 10% икономия на гориво.
|