Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Сряда, 24 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Мениджър Брой: Декември 2013
Намериш ли нещо хубаво, трябва да се грижиш за него и да развиеш потенциала му
Божана Гандева, управител на Косад Семанс България

Намериш ли нещо хубаво, трябва да се грижиш за него и да развиеш потенциала му

Божана Гандева

print

e-mail facebook

 

- Г-жо Гандева, как за толкова кратко време, откакто Косад Семанс е на пазара у нас, успяхте да популяризирате хибридите на френската семенарска компания?

- Благодаря за обективната оценка! Както каза наш клиент в интервю от тази година по повод на селекцията ни при царевица, представена на опитно поле в с. Вързулица: „Хубавото си е хубаво! Не можеш да кажеш, че е лошо!“ По-лесно е, когато предлагаш продукт, който се отличава от много от останалите на пазара в посока по-добро. Разбира се, изключително важна е работата на нашия екип, чиято основна задача е да позиционира правилно съответния сорт или хибрид. Това е свързано с многобройни опити в цялата страна, на които тестваме подбраната селекция. Резултатите от тези опити ни дават основание да включим в нашето портфолио определен продукт или не. Налагането на нов бранд е труден и продължителен процес, но ние, екипът на Косад Семанс, се стараем всячески и не правиме компромиси с качеството на семената, които предлагаме на пазара. Вътрешните правила за допускане на семена в търговската мрежа са много строги. Така например, ако европейските стандарти при царевицата изискват минимална кълняемост 90%, то стандартът на Косад Семанс е минимум 93% за тази култура. При слънчогледите минималните изисквания са 85% кълняемост, но нашият стандарт е минимум 90%.

- Защо решихте да представяте у нас точно тази компания? Какво е уникалното в нейната селекция освен високата кълняемост?

- Винаги съм се стремяла да преценявам обективно възможностите, които ми поднася действителността, да ги улавям и използвам по предназначение, докато са все още около мен. Понякога възможността се появява, но докато човек мисли правилно ли е или не, тя вече е отминала. Казвам това, защото ако ме бяхте попитали дали мечтата ми в детството е била да се занимавам с бизнес в сектор Земеделие, то бих ви отговорила негативно. Но днес това не е така. Преди 6 години организирах конференция под мотото: „Италия в помощ на българското земеделие“, на която участваха фирми, произвеждащи семена, торове, трактори, прикачен инвентар, силози, напоителни системи и др. Идеята ни беше да обединим усилията на водещи компании в агросектора, които да осигурят затворен цикъл на земеделските производители – от необходимите им материали и оборудване, до пазар на продукцията им, включително осигуряване на финансиране. Участник в този проект беше и Косад Семанс чрез италианския офис. Започнахме с извеждането на опити в цялата страна. Въпреки че част от селекцията на компанията се предлагаше на пазара от някои търговци, липсваше задълбочен анализ и целенасочена работа, а резултатите от опитите бяха впечатляващи. Така навлязох в дебрите на земеделието и си дадох сметка, че има много работа в този сектор и нещата просто се случиха. През 2010 г. създадохме Косад Семанс България. Година по-късно към екипа ни се присъединиха нови членове, открихме офис във Варна и се концентрирахме в обслужването на нашите клиенти. За кратък период от време успяхме да покажем потенциала на нашата селекция и днес, три години по-късно, компанията се радва на все по-голяма популярност и в много региони производителите залагат на нашата селекция в своя сеитбооборот. Разбира се, има много път да извървим, за да достигнем до всяко стопанство. Имайки предвид многообразието на видовете, които предлагаме, ще ми е трудно накратко да обясня кое е уникалното на нашата селекция. То се вижда на полето и в резултатите, които получават нашите клиенти. С гордост и огромно удоволствие мога да кажа, че всяка година обобщавам резултатите, сравнявайки ги и с тези на конкурентни фирми. А те недвусмислено ми потвърждават, че съм направила правилния избор!

- На каква стратегия за успешното представяне на хибридите залагате?

- „Агне в чувал не се купува“ е казал народът. Затова нашата цел е да убедим колкото се може повече производители да изпитат семената на малка площ и когато се убедят в техните качества и предимства, да ги заложат през следващия сезон на по-големи площи.

Косад Семанс, като най-новата семенарска компания на българския пазар, разчита на иновативни производители, които знаят, че винаги може повече и винаги може още по-добре! Това са производители, които залагат на позната селекция, в която имат голям процент сигурност, но непрекъснато търсят. Те всяка година изпитват нови хибриди, прилагат нови технологии, инвестират време и средства, за да оптимизират своето стопанство.

Човек е устроен да вижда света през призмата на своите ограничения, но ако си позволи и успее да го погледне в неговата пълнота, красота и перспектива, със сигурност ще бъде по-успешен. Ние вярваме в това и залагаме на далновидни производители, готови да експериментират, а те могат да заложат на по-висока доходност, използвайки нашата генетика.

 

 

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Декември 2013



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg