Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Сряда, 24 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Браншове Брой: Октомври 2010
България има уникалния шанс да бъде един от лидерите в производството на качествени млечни продукти
Георги Хаджийски – търговски директор на млекопреработвателно предприятие в с. Градешница, Врачанска област

България има уникалния шанс да бъде един от лидерите в производството на качествени млечни продукти

Георги Хаджийски

print

e-mail facebook

- Г-н Хаджийски, Вашето предприятие е първа група, което означава, че преработва само отговарящо на европейските изисквания мляко. Един от основните проблеми в млечния бранш е недостигът на качествена суровина. Млечните ферми имат необходимостта от финансов ресурс, за да се преструктурират. В тази връзка, разбрахме, че Вашето предприятие съвместно с една от банките у нас е разработило инвестиционна програма за подпомагане на малки и средни ферми. Разкажете за тази инициатива.

- Разработването и прилагането на тази програма започна през 2003 г. съвместно с „Булбанк”. Става дума за отпускането на преференциални кредити за малки и средни ферми, като ние сме гаранти по тях. Така фермерите ще могат да инвестират в закупуването на ново оборудване на фермите и за нови животни. Това е начинът да се повиши качеството на млякото и резултатът засега е задоволителен. Определено не е това, което очаквахме, по простата причина, че държавата досега не подкрепяше бизнеса. Доволни сме от политиката на банката, защото повечето банки отказваха да отпускат кредити и искаха много високи обезпечения по тях. Затова направихме едно тристранно споразумение, което заработи добре и доста ферми направиха значителни промени. Много от тях повишиха качеството на продукцията си, други отпаднаха, трети с чисто българския манталитет злоупотребиха с тази инициатива. Но това е нещо нормално за България. От този проект досега са се възползвали 52 млекопроизводители.

- Според Вас българите повишават ли потребителската си култура или тенденцията да пазаруват стоки в ниския ценови сегмент с несигурно качество продължава?

- Времената, в които живеем, са трудни. Като добавим и икономическата криза процесът на по-прецизно търсене и подбор на продуктите от страна на купувачите ще се забави с няколко години. Но благодарение на силните медийни кампании, проведени през последните месеци, ефектът се забелязва. Вниманието на хората беше привлечено и те се заинтригуваха от това какво е съдържанието на сиренето и кашкавала, които са традиционни продукти за нашата трапеза. Българинът е човек, който държи на качеството на храната. Това, което виждаме на нашата трапеза, никъде не може да се види на Запад. Българинът обича на масата му да има всичко. Като се започне от сиренето и кашкавала, луканките и пастърмите, и се стигне до традиционната ракия. За мнозина от нас все още е ярък споменът за вкуса на млечните продукти, които се произвеждаха преди години. За съжаление, повечето хора в момента не могат да си позволят консумацията на продукти с високо качество поради липса на финансови средства.

- Въвеждането на БДС за млечните продукти ще даде ли спокойствие на потребителите?

- Оценявам положително инициативата на държавата по този проблем, въпреки че нашата асоциация от самото си създаване подкрепя въвеждането на този стандарт. Ние, както и много други колеги, сме работили и продължаваме работим и в момента, спазвайки изискванията на БДС. Дълго време чакахме да се вземе това решение от страна на МЗХ и НВМС и да влезе в сила. Колегите от месарския бранш се справиха бързо – направиха стандарта „Стара планина”, който не е държавен, но се приближава максимално до него. Въпросът е в контрола, който се упражнява при производството.

Целия материал четете в брой Октомври 2010



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg