Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 28 Март 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Ноември 2015
Среща на хранително-вкусовия бранш от България и света
Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център – София

Среща на хранително-вкусовия бранш от България и света

print

e-mail facebook

- Г-н Иванов, какви възможности за бизнеса и потребителите дават традиционните изложения на хранително-вкусовата индустрия в Интер Експо Центъра в София – Месомания, Светът на млякото, Булпек, Салон на виното, Интерфуд и Дринк и Сихре, които се проведоха в средата на ноември?

- Тези изложения са едни от най-мащабните в нашия годишен календар и са водещи изложения за хранително-вкусовата промишленост в Югоизточна Европа. На едно място са събрани 6 тематики от хранителната индустрия. Тази тематична разделеност и в изложбените павилиони позволява на тесните специалисти и на хората, които работят във всички сектори и имат нужда от контакт, да имат удобно място за срещи с производители, вносители и дистрибутори. Изключително горди сме, че тези изложения се организират в партньорство със 7 браншови асоциации, което е огромно постижение за нас да обединим различни интереси в името на бизнеса.

- Имаше ли нови фирми тази година, които представиха продуктите си?

- Имаше много участници както от България, така и от чужбина. Тази година отчетохме приблизително 15% ръст на изложителите. Фирмите бяха над 400, на площ от над 15 хил. кв. м.

- Отчитате ли по-голям интерес от чуждестранните компании?

- Ръстът на чуждестранните компании се дължи на съвместната работа между нашите екипи и партньорите ни, които през последните години посещават водещи форуми в чужбина, където водят разговори с фирми и рекламират изложенията ни. Другият фактор е, че от миналата година стартирахме инициатива да има партньор на Интерфуд и Дринк. Това е изложението с най-голям брой директно представени чужди фирми, част от тях са на колективни щандове и затова решихме да даваме фокус на определена държава, с което да подпомогнем двустранните бизнес отношения. Тази година държавата партньор с най-мащабно участие беше Унгария.

- С какво те са мотивирани да участват в тези утвърдени международни изложения?

- Нашите изложения са най-прекият път към навлизане на един нов пазар. Няма как един производител от която и да е държава да сключи лесно договор с търговска верига или ресторант и да ги снабдява, без да се възползва от възможността да се представи на тези изложения.

- Какви бяха акцентите в изложенията?

- Предимно зоните с биопродукти, за фитнес и диета, както и специално обособени пространства, посветени на българските преработватели. Това бяха и секторите, към които и тази година имаше най-голям интерес. Явно потребителите търсят повече информация в посока здравословно хранене.

- Каква беше съпътстващата програма?

- Съпътстващата програма включи над 20 събития, между които кръгли маси, семинари, дегустации и в същото време се проведе и традиционният конкурс на потребителя.

- Какви бяха посетителите?

- Посетителите бяха разнообразни, миналата година имахме 16 хил. души, като тази ръстът беше между 10-20%. Над 70% от посетителите са с бизнес насоченост, месо- и млекопреработватели, които искат да разгледат машини за етикетиране и опаковане. Друг сегмент от нашите посетители са търговски вериги и търговци на храни и напитки на едро и дребно и, разбира се, собственици на хотели и ресторанти. Голямото събитие за хорека сектора е националната квалификация на Международния конкурс Bocuse d’Or. Това е един от най-престижните конкурси в света на кулинарията и носи името на създателя си, прочутия шеф-готвач Пол Бокюз.

 

Автор: Светла Стефанова
Целия материал четете в брой Ноември 2015



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg