Четете онлайн списание Агрокомпас
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Четвъртък, 23 Ноември 2017

Ноември 2017

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Перспективи Брой: Януари 2016
На ход са фермерите
Директни доставки на чисти продукти, вкусни храни и... интересни истории

На ход са фермерите

print

e-mail facebook

Преди година или две един италиански предприемач, гостувайки в България, ми разказа интересна история, свързана с неговия ресторантьорски бизнес. Есенцията от нея беше, че след 16 години работа в семейния им ресторант, ситуиран в особено красива планинска местност, той и съпругата му стигнали до „откритието“, че за клиентите все пак най-важното си остава храната. Тогава инициирали чрез кмета на населеното място среща с местните фермери, запознали се с тях и започнали да изкупуват продукцията им за своята кухня – плодове, зеленчуци и специфични за региона храни, които обогатили менюто на заведението, вдъхновили готвачите за нови рецепти и т.н.


Сетих се за тази история след една интересна среща в наш столичен ресторант. Идеята беше подобна и с потенциал – да срещне земеделски производители, собственици на хранителни магазини, готвачи и управители на заведения, които желаят да установят връзка помежду си и да стартират ползотворни партньорства. „Организираме тази инициатива за трети път. Идеята е да представим разнообразни бутикови продукти, различни като качество и естество, които под някаква форма ресторантьорите да интегрират в своите менюта“, сподели координаторът на събитието Дирадж Саха. Българските фермери приели идеята доста ентусиазирано. На първото издание се отзовали 6-ма производители, в следващото се включили 10, а на третото вече са 14. Разгледана в по-широк мащаб идеята въобще не е нещо ново. Тя вече е утвърден и успешен модел за работа в други европейски държави – така фермерите имат сигурен пазар и могат да планират производсвото си напред във времето, а ресторантьорите получават максимално къс път на доставките на нужните им продукти, които са с гарантирано качество и на по-изгодна цена, прескачайки прекупвачите. 


 „Нашата дългосрочна амбиция е да помогнем на ресторантьорите да предлагат колкото е възможно по-качествени продукти, да залагат първо на българските суровини, както и да вкарваме в менютата нови и нестандартни продукти, които са доста интересни и вкусни, допълни Дирадж Саха. – Друго, което се опитваме да направим, е да стимулираме ресторантьорите да използват биологични продукти или такива, произведени по щадящ природата начин. Смеем да твърдим, че голяма част от производителите, с които работим в рамките на фермерските пазари, са точно такива – те произвеждат продукцията си по начин, който е устойчив за тях и за природата. Това не са типичните индустриално произведени храни, които сме свикнали да виждаме в магазините. Затова са малки и средни производители. И затова се опитваме да ги подпомогнем.

 

Автор: Валери Станев
Целия материал четете в брой Януари 2016



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Най-голямото бизнес събитие в София - Месомания, Светът на млякото, Булпек, Салон на виното, Интерфуд & Дринк и Сихре
Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център

Увеличение на заплатите - равно на нула
С 2 млн. лв. са увеличени парите за Напоителни системи за защита на вредното въздействие на водите

Който замръсява подпочвените води, ще плаща за почистване
Невена Петрова - директор Дирекция „Продукти за растителна защита, активни вещества, антидоти и синергисти“, ЦОРХВ

Една топлина с различни лица
Удивителни истории

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg