Четете онлайн списание Агрокомпас
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Неделя, 18 Февруари 2018

Януари 2018

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Празници Брой: Октомври 2017
Хармоника посрещна есента със 100 продукта
Биосладоледът ще е 101-ят

Хармоника посрещна есента със 100 продукта

print

e-mail facebook

Първата биокомпания в България – Хармоника, изпрати лятото и посрещна есента със 100 продукта. Това стана на веселия Ден на сламата в с. Мало Бучино, до София в края на септември. Денят на сламата, измислен като ден за сбогуване с лятото от собствениците на Хармоника - тенисистката Магдалена Малеева, съпругът й Любомир Ноков и приятелят им Методи Методиев, се превърна вече в традиция.

В края на септември в Мало Бучино, където се намира мандрата за млечни биопродукти, се събират стотици почитатели на биохраните и здравословния начин на живот. Поляната пред фабриката кипи от живот. Радостни викове на деца, които се боричкат в сламата. И хора, които просто се забавляват с вкусни храни, разглеждат мандрата, опитват от продуктите на Хармоника или просто си почиват на чист въздух.

Печеливш маркетинг и производство

Хармоника се появи на българския пазар в едни от най-трудните периоди за биопродуктите през 2008 г. - времето, в което те бяха почти непознати за българина. Всъщност, те са първите, които подредиха на щандовете на супермаркетите кисели биомлека, биосирене и биокашкавал. На пазара скоро ще се появи и първият биосладолед на Хармоника. Оттогава до ден-днешен не спират да се развиват и стават все по-популярни.

Една от големите „тайни” на техния успех е нетрадиционният за страната ни начин на производство и маркетинг.

Без собствени машини

Това, което тримата партньори се осмеляват да направят, което всъщност ги освобождава от тежестта на банковите кредити, е да работят с партньори - производители и преработватели. Единствените продукти, които сами те преработват, са прясното мляко, киселите млека, сметаната и маслото в собствена мандра, която е построена без кредити.

30 предприятия за една вафла

Суровото мляко, което преработват, е на двете биоферми в Троянския Балкан, с които те работят от самото начало. Сиренето и кашкавала го правят техни партньори. В произвеждането на една от хитовите им вафли участват близо 30 предприятия. Това е и един от продуктите, който има огромен успех в България и в чужбина. На пръв поглед една обикновена вафла. С нежни, хрупкави кори, която се топи в устата. Тя е със слънчогледов тахан, кори от лимец, кокос и други апетитни съставки.

„Предпочитаме да инвестираме в собствени машини, защото това ни дава свобода и гъвкавост. Това ни позволява да сменим продукта, в зависимост от търсенето на пазара. И да бъдем максимално гъвкави“, разказва Любомир Ноков.

Това е и основната им идея за развитие - да предлагат познати, на пръв поглед обикновени, но любими храни на българина, от биологични чисти продукти.

 

Автор: Светлана Трифоновска
Целия материал четете в брой Октомври 2017



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
В Северозапада мафия дирижира достъпа до еврофондовете
Мая Червеняшка, консултант по европроекти от Враца

Свободата да се прилага ОСП след 2020 г. ще даде възможност на икономически силните да диктуват
Магърдич Хулиян е основател и председател на Национално сдружение на малките семейни ферми и преработватели /НСМСФП/

Даниел ПЕРОБ е избран за председател на Sorghum ID
България не участва в първия Управителен съвет на междупрофесионалната организация

NIK Аcademy официално отвори врати
Първият по рода си център за обучение е в с. Изгрев

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg