Четете онлайн списание Агрокомпас
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Сряда, 23 Май 2018

Май 2018

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Гост на броя Брой: Октомври 2017
Георги Гърневски: Метро промени правилата с малките земеделци
За 6 месеца удвоихме обема на български плодове и зеленчуци

Георги Гърневски: Метро промени правилата с малките земеделци

print

e-mail facebook

 

Визитка
Георги Гърневски е ръководител на проекта на Метро за директна работа с производители на плодове и зеленчуци. Роден е в Пловдив. Търговец, от фамилия на земеделци.

Г-н Гърневски, в какво се състои Вашата работа?

Отговарям за проекта за директна връзка със земеделците. Става дума основно за малките производители. Занимавам се с само с това и много ми харесва тази работа. Идеята на проекта е да се предоставят български плодове и зеленчуци през нашите магазини до ресторанти, хотели, къщи за гости и др.

Как подбирате производителите?

Трябва да имат мерак, желание да произвеждат български продукти. Получихме сериозна подкрепа от Министерството на земеделието, храните и горите, особено от Националната служба за съвети в земеделието. Те ни помогнаха да се срещнем с много фермери. Ние си представихме програмата и всеки, който прояви интерес към нея, беше поканен за среща. Все пак трябва да е регистриран земеделски производител, продукцията му да е произведена според добрите земеделски практики, не да внася и да търгува.

„Идеята на проекта е да се предоставят български плодове и зеленчуци през нашите магазини до ресторанти, хотели, къщи за гости и др.”

Целта ни е да представим на рафтовете всичко, което българската земя ражда, имаме над 150 продукта от различни сортове плодове и зеленчуци.

Как реагираха клиентите?

Интересът е уникален, огромен, откакто стартирахме през май. Продуктите, които ние поставихме на рафта, са по-високо позиционирани, спрямо вноса. Дадохме възможност на хората да опитват, да пробват, създадохме им истинска емоция. Те купуваха не просто някакви домати, а специални - за специални ястия.

Представихме също така 18 сорта български пипер. За салати, за декорации, за пълнене, за печене, виждахме как клиентите изпитват удоволствие, защото те намираха решение за кухнята си.

Има ли някаква промяна в щандовете Ви?

Да, те са обновени, променени, в по-традиционен стил, носят идеята да се върнем към селото и естественото. Стоката, която е българска, е обозначена, че е произведена в България.

Как Ви хрумна да промените стила на работа на търговските вериги, които предпочитат само големи производители?

Истината е, че потребителите първи казаха: „Хайде, моля ви се, представете ни нещо по-интересно.“ Затова тръгнахме да развиваме проекта. Потребителите ни насочиха в тази посока.

Какъв е резултатът?

Имаме удвоени обеми на продадени български плодове и зеленчуци. Много по-голям е интересът към тях. Цените са по-ниски за съпоставими продукти, но и по-високи от вносните, които нямат тези вкусови качества. Едно от важните неща при нас е да поставим правилната основа цена-качество. Защото, когато тръгнеш да гониш само ниската цена, представяш само второ качества стока.

Този проект е прецедент по отношение на поведението на търговските вериги, като цяло. На кого е хрумването - на централата, или на българския екип?

Това е чисто български проект, хрумване на централата в България. Но се прави и в други страни, следващата седмица ще представим какво сме направили в Германия.

Търговските вериги не са толкова гъвкави, те по- скоро налагат вкусове, ако трябва да сме честни...

Гъвкави са, но явно не сме направили достатъчно. За нас не е водещо да се изтъкнем. Но ще ви кажа, че имаше хора, които се върнаха към земеделието заради проекта.

„Вместо централзирани доставки, имаме локализирани”

Когато започнахме, една от главните ни цели беше да свържем производители на плодове и зеленчуци с крайния потребител. Казахме си - Метро трябва да стане платформа между хората, които ги произвеждат, и потребителите.

Един от най-големите проблеми за малките производители са обемите. Как се справяте с това?

Тотално променихме правилата на модерна търговия с плодове и зеленчуци, така че недостатъкът стана предимство. Нашите доставки от централизирани станаха локални. Това е уникалното на новия модел в Метро.

Така зеленчуците в Метро - Плевен са плевенски, в Бургас - бургаски. Свързахме обема с мястото, където се произвежда. Засега това работи повече от прекрасно.

Това си е революция в работата на търговските вериги.

Този модел, който правим, го няма никъде. Ние тотално променихме щанда за плодове и зеленчуци и тотално заложихме на българския производител.

Осигурявате ли финансиране на земеделците, с които работите?

Гарантираме изкупуване, няма да издам как променихме модела, но им гарантираме добри пари, които те получават. Опитваме се максимална част от стойността на продукта да остава при тях. Осигуряваме им съдействие от агрономи. С тях работят специалисти от Аграрния университет в Пловдив, от Институт „Марица” в Пловдив.

 

Автор: Светлана Трифоновска
Целия материал четете в брой Октомври 2017



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Цялостна растителнозащитна технология за лозарите и овощарите от БАСФ
На семинар в Бургас компанията презентира новите си продукти

Автомобили за... настроение
София Франс Ауто предлага PIAGGIO COMMERCIAL VEHICLES у нас

КАН Генезис - отличен гранулиран тор за основно почвено торене на есенни и пролетни култури
Това е най-ефикасният азотен тор за неутрални и кисели почви

Международни дни на полето от 5 до 7 юни
Аграрният университет и DLG Селскостопанско общество събират агросектора в Пловдив

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg