Семенарската компания Лимагрейн представи продуктите си за настъпващия сезон на мащабен семинар в Пловдив. Официалната част започна с видео презентация на историята на фирмата от нейното създаване, развитието й през почти 7-те десетилетия в световен план, за да се превърне днес в една от четирите най-големи семенарски компании в света. Днес Лимагрейн е с годишен оборот от 2,4 млрд. евро, а инвестициите в наука и проекти са 200 млн. евро годишно. В мултинационалната компания днес работят 1 000 заети с наука служители в 69 селекционни центъра по целия свет. Като логично следствие, към днешна дата Лимагрейн е водеща семенарска компания в създаването и разпространението на хибриди от маслодайни, житни и други култури. Неслучайно и рекордьорът при пшеница в книгата на Гинес е сортът Айнщайн на Лимагрейн, който впечатлява със своя добив от 1 563 кг/дка
Какви са днес амбициите на Лимагрейн?
„Да бъдем партньор на всеки фермер по света!“
Във втората част на официалната част продуктовият мениджър на Лимагрейн Божидар Бонев представи предложенията на Лимагрейн за следващия стопански сезон при основните пролетни култури, както и най-новите селекционни разработки.
Силно впечатление направи новата програма за управление на риска от суша при царевицата, наречена HYDRANEO. Тази програма e комплексно решение на проблема засушаване, уточни Божидар Бонев. „Всичко е пречупено през идеята, че в България се прави високорисково земеделие, свързано с промените в климата, свързано с това, че ние, без да поливаме, не бихме достигнали възможностите, които тази култура ни предоставя. HYDRANEO е подкрепена от два много добри нови царевични хибрида – LG 30.315 и LG 30.500.“
За 2017 година Лимагрейн ще предложи нови хибриди от всички технологични направления при слънчогледа, отличаващи се с висок добив и маслено съдържание.
За всяко поле има хибрид, поради това трябва да се подхожда диференцирано към генетиката, обърна внимание продуктовият мениджър при представяне на хибридите слънчоглед.
„Убеден съм, че в момента няма на българския пазар компания, която да има две отделни портфолиа, които да работят адаптирано за всяка от двете части на България. Това правим ние и това е агрономически и икономически обосновано. В цифрово изражение всяка година отчитаме разлики в добивите между Южна и Северна България при слънчогледа от порядъка на 20 до към 35%.“
Важно е да се отбележи, че компанията прави сериозна стъпка напред тази година с няколко нови предложения в различните технологични направления при слънчогледа - Клиърфийлд Плюс, Клиърфийлд, конвенционален, както и хибрид, устойчив на трибенурон-метил.