Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 28 Март 2024

Брой ноември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Празници Брой: Октомври 2017
Хармоника посрещна есента със 100 продукта
Биосладоледът ще е 101-ят

Хармоника посрещна есента със 100 продукта

print

e-mail facebook

Първата биокомпания в България – Хармоника, изпрати лятото и посрещна есента със 100 продукта. Това стана на веселия Ден на сламата в с. Мало Бучино, до София в края на септември. Денят на сламата, измислен като ден за сбогуване с лятото от собствениците на Хармоника - тенисистката Магдалена Малеева, съпругът й Любомир Ноков и приятелят им Методи Методиев, се превърна вече в традиция.

В края на септември в Мало Бучино, където се намира мандрата за млечни биопродукти, се събират стотици почитатели на биохраните и здравословния начин на живот. Поляната пред фабриката кипи от живот. Радостни викове на деца, които се боричкат в сламата. И хора, които просто се забавляват с вкусни храни, разглеждат мандрата, опитват от продуктите на Хармоника или просто си почиват на чист въздух.

Печеливш маркетинг и производство

Хармоника се появи на българския пазар в едни от най-трудните периоди за биопродуктите през 2008 г. - времето, в което те бяха почти непознати за българина. Всъщност, те са първите, които подредиха на щандовете на супермаркетите кисели биомлека, биосирене и биокашкавал. На пазара скоро ще се появи и първият биосладолед на Хармоника. Оттогава до ден-днешен не спират да се развиват и стават все по-популярни.

Една от големите „тайни” на техния успех е нетрадиционният за страната ни начин на производство и маркетинг.

Без собствени машини

Това, което тримата партньори се осмеляват да направят, което всъщност ги освобождава от тежестта на банковите кредити, е да работят с партньори - производители и преработватели. Единствените продукти, които сами те преработват, са прясното мляко, киселите млека, сметаната и маслото в собствена мандра, която е построена без кредити.

30 предприятия за една вафла

Суровото мляко, което преработват, е на двете биоферми в Троянския Балкан, с които те работят от самото начало. Сиренето и кашкавала го правят техни партньори. В произвеждането на една от хитовите им вафли участват близо 30 предприятия. Това е и един от продуктите, който има огромен успех в България и в чужбина. На пръв поглед една обикновена вафла. С нежни, хрупкави кори, която се топи в устата. Тя е със слънчогледов тахан, кори от лимец, кокос и други апетитни съставки.

„Предпочитаме да инвестираме в собствени машини, защото това ни дава свобода и гъвкавост. Това ни позволява да сменим продукта, в зависимост от търсенето на пазара. И да бъдем максимално гъвкави“, разказва Любомир Ноков.

Това е и основната им идея за развитие - да предлагат познати, на пръв поглед обикновени, но любими храни на българина, от биологични чисти продукти.

 

Автор: Светлана Трифоновска
Целия материал четете в брой Октомври 2017



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg