С впечатляваща демонстрация Ири Трейд за пореден път показа какво влагат световните гиганти в производството на агротехника - Deutz-Fahr, Versatile и Kockerling, в понятия като високи технологии, здравина и прецизност. В землището на гр. Камено в работен режим бяха представени атрактивни комбинации от машини.
Домакин на открития ден беше местната ЗКПУ Обединение - дългогодишен клиент на Ири Трейд. В агропарка на кооперацията има повече от 10 машини, закупени от Ири Трейд - трактори, комбайни и прикачен инвентар. Най-новата придобивка за стопанството е
тракторът Deutz-Fahr 93 40 TTV
– най-голямата машина, произвеждана от Deutz-Fahr към днешна дата, подчерта Георги Ташков, търговски директор на Ири Трейд и наш гид из модерния свят на земеделската техника, предлагана от компанията на българския пазар.
„Тракторът Deutz-Fahr 93 40 TTV е високотехнологична машина. Нейното сърце е двигател Deutz - 7,8 л с мощност 340 к.с. Това е най-модерният и най-икономичен двигател, произвеждан към днешна дата в света. При автоматичната трансмисия Тераматик 32 от 0 до 60 км/ч се ползват само газ и спирачка. Машината има три стратегии на управление. Едната от тях е пълен автомат - чрез компютър, който координира работата на двигателя и на трансмисията, за да могат да работят по най-правилно избрания начин, съобразно изпълняваната задача. Тракторът може да се управлява и в ръчен режим, а третият вариант на управление е програмируем. Това е изключително тежка машина от порядъка на 18 тона, с голямо разстояние между осите - 3,14 м. Задният навес повдига до 12 тона и е изключително прецизен, като може да се управлява както от кабината, така и отвън. Машината е с голяма хидравлична помпа - 210 л/мин, с други думи - няма задача, свързана с прикачните устройства, която тракторът да не може да изпълни. Отзад има 4 хидравлични двойки и една на предния навес. Тракторът е с окачване на предния мост и с него всяка задача на полето е изпълнима. Комфортът на водача е на изключително високо ниво. Кабината е с така нареченото динамично окачване. Освен въздушни възглавници, в пода на кабината има специални пространства с разпределени в тях магнитни частици, които допълнително забавят динамичните процеси по успокояването на евентуални раздрусвания и раздвижвания на кабината спрямо шасито. Седалката е с въздушно окачване, саморегулиращо се според теглото на водача.“
Друг акцент в презентацията бяха машините на технологичния лидер Kockerling.
„Това е немска фирма с над 60-годишна история. Еволюцията на машините се вижда добре с представения от нас модел –
стърнищен култиватор Veсtor
Всяка рама на машините Kockerling е изработена от горещо изтеглени профили, без заварки. Култиваторът е с предни колела, които служат за задаване на работната дълбочина. За да имаме стабилна опора, колелата са по две от всяка страна. Със специални цилиндри, посредством хидравликата, можем да променяме работната дълбочина според терена от кабината на трактора. Работните органи на тази машина са със специално изработен профил, който позволява повдигането на почвата, нейната обработка и задържането й високо, за да може тази почва да се премества на една дължина на култиватора. Целта е тя да не се обработва втори път от органите, които са зад нея, а така също и да не се затормозява машината. Вариантът, който представяме на полевата демонстрация, е с длето с ширина 6 см и така наречените „лястовици“, подходящи за предсеитбена обработка или за направата на мулч след жътва. Такива работни органи са подходящи за плитка обработка и в същото време - за добро смесване на сламата и срязване на корените на плевелите. Ако бъдат свалени „лястовиците“, само с длетото ще можем да направим обработка на дълбочина до 25 см, каквато е подходяща за предсеитбена обработка на поле за рапица. Ако пък тези работни органи бъдат заменени с такива с дължина 40 см и ширина 4 см, машината може да работи като продълбочител, достигайки работна дълбочина от 35-40 см. Култиваторът е с автоматична защита, с двойна пружина. Когато работхният орган срещне камък или друго препятствие в почвата, той ще се вдигне назад, преминавайки над препятствието и после ще влезе в почвата в същата работна позиция. Нивелирането на машината става в две линии - транспортни колела отпред и двоен STS ролер, който е другата опора по време на работа и с който се постига добро обратно уплътняване на почвата. Пред ролерите има насочващи пружинни елементи, които гарантират, че поетата и навдигната от работните органи почва ще бъде след това надеждно притъпкана. Култиваторът завършва с пружинна заравняваща брана за по-добър ефект при разхвърлянето на сламата.“