Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Петък, 29 Март 2024

Брой ноември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Бизнес Брой: Май 2014
Предимството да работите с официалния представител на New Holland за България
Даниел Минев: Единствено ние можем да стартираме гаранцията на машините и да предложим висококвалифицирано сервизно обслужване

Предимството да работите с официалния представител на New Holland за България

Даниел Минев - управител на Интер Агри България

print

e-mail facebook

На всеки му се е случвало да се убеди, че евтиното излиза скъпо. Много са примерите от живота, които могат да докажат тази истина. Що се отнася до бизнеса със земеделски машини – тук правилата са ясни. Скъпата машина си заслужава инвестицията, но ако е направена в партньорство с официалния представител на съответния бранд за страната. Евтината машина, закупена от неоторизиран представител, ще ви излезе солено. И това се доказва от практиката. Ако няма качествено и бързо сервизно обслужване, вие ще понесете огромни загуби от престоя на вашия комбайн на полето в разгара на кампанията. Ако на машината ви не се правят регулярни профилактични прегледи и не се ползват оригинални резервни части – със сигурност щетите са ви гарантирани. Но какво печелите, ако изберете официалния дистрибутор на бранда за България, какви са неговите отговорности и ангажименти към клиентите – тези въпроси отправихме към Даниел Минев, управител на Интер Агри България, официален представител на марката New Holland за нашата страна.

- Да предлагате световноизвестния бранд New Holland за България определено е престиж, но и огромна отговорност, инвестиции, прецизен мениджърски подход и т.н. В този смисъл, какви са Вашите предимства да бъдете оторизирани официално да предлагате марката и съответно – какви са ангажиментите Ви?

- Ние сме оторизирани от производителя да работим с продуктите, имаме достъп до пълната информация както по отношение на правилното им позициониране и продажба, така и по отношение на обслужването им. Отговорността ни, от друга страна, е да осигурим работоспособни машини за клиентите. Наше задължение е да използваме само оригинални резервни части

- Това е важен момент, който трябва да бъде изяснен. Обяснете, заслужава ли си фермерите да се доверяват на неоторизирани търговци?

- Влагането на неоригинални резервни части, които не са сертифицирани от производителя, води до неправилна работа на машината и това може да причини повреда на някои други възли и компоненти. Ако това се случи на полето в разгара на жътва, загубите могат да бъдат много големи. Рискът е сериозен и не си струва да се поема. Освен това тези части нямат дължината на живот на оригиналните части и трябва да се сменят по-често, което няма да бъде евтино за клиента.

- Това е един от подводните камъни при работа с неоторизиран представител. А може ли да възникне проблем при сервизното обслужване на техниката?

- Неоторизираните търговци, които се опитват да обслужват машините, нямат необходимата квалификация, познания, софтуер и документация, не разполагат с оригинални резервни части, но дори и да разполагат, предпочитат да влагат неоригинални, които са много по-евтини. Това е много порочна практика. Неоторизираната намеса в една машина е риск за клиента. Особено, ако говорим за намеса в електрониката, където щетите могат да са в размери на хиляди евра.

- Какво е отношението на производителя към подобна неоторизирана намеса?

- Производителят не толерира това. В много драстични случаи може да се стигне до сваляне на гаранция на машините, когато има сериозна и значителна намеса, която е довела до големи повреди.

- Като споменахте гаранция, кажете каква гаранция дава New Holland за своите машини?

- Гаранцията на всички машини на New Holland е 12 месеца. В рамките на нашата страна само Интер Агри България и нашите дилъри сме оторизирани да въвеждаме машини в експлоатация и да стартираме гаранционния период

- След това имаме ангажимента да въведем тази информация в електронната система на производителя. А клиентът може да разчита, че в продължение на една година, ако се установят производствени дефекти, съответните части ще бъдат подменени безплатно.

- Клиентите получават ли гаранция, ако закупят машина от неоторизиран търговец?

- Неоторизираните търговци на практика се третират от производителя като крайни клиенти, тъй като те купуват машина от официален дилър. Това означава, че гаранцията на тази машина започва да тече от този момент. Докато тя стигне до крайния клиент – фермер или земеделски производител, част от тази гаранция вече е изтекла. Не са редки случаите да се предлагат машини с напълно изтекла заводска гаранция. Това обикновено се спестява на клиента, като на него му се предлага „Пълна“, „Абсолютна“ или някакъв друг вид гаранция от прекупвача, но не и заводска гаранция от производителя. А именно тя покрива всички възли и агрегати и осигурява безплатна помощ при нужда. Потребителите трябва да са абсолютно наясно с този въпрос, когато планират покупка на селскостопанска техника: на практика прекупвачите също купуват от официални представители, най-често от други страни в Европа, като това води до частично или пълно отпадане на гаранцията, поради което те ще ви предложат една машина на „по-изгодна“ цена. 

 

 

Автор: Светла Стефанова



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg