Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Четвъртък, 28 Март 2024

Брой ноември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Вдъхновяваща история Брой: Януари 2020
Как се успява наопаки
Уникални за света български предприемачи представи Институтът за агростратегии и иновации

Как се успява наопаки

print

e-mail facebook

Оригинални за света български предприемачи разказаха своите невероятни истории. Това стана по време на уникално събитие, организирано от Института за агростратегии и иновации с председател Светлана Боянова съвместно с Европейския институт за иновации и технологии в храните EIT Food. Форумът беше наречен ЕIT Food Startup и беше насочен към стартиращи компании в сферата на хранително-вкусовата промишленост. Едната от тях произвежда и продава оризов снакс в цял свят, другата - уникалния за планетата протеинов бар от българско сушено месо с плодове и ядки. Любопитно за тях е начинът, по който са успели да лансират продуктите си. И най-полезното и важното е, че са се доверили на собственото си усещане за това какво е нужно на пазара. Като преди това са проучили сами нагласите на потребителите, посещавайки международни изложения.

Оризът

Първата компания за две години стига пазарите на 55 държави на седем континента под бранда Rise up. Предизвикателството било компанията за много кратко време да създаде иновативен продукт, разказва Мая Герасимова от фирмата, която има 20-годишен опит в хранителната индустрия. Решават да изберат тип снакс.

Извън дома

Спират се на него, защото е храна, която се консумира извън дома. Така лансират марката Райзъп, приготвена на основата на кафяв ориз. И постигат изключителен успех. Те са истински пример как с правилна подготовка България може да излезе с иновативен продукт на световните пазари. Получават две награди в Абу Даби и Индонезия. Така вземат награди за ориз, в континента на ориза.

Проучване

По отношение на стартъпите това, което според мен не се дооценява, е проучването на потребителя какво харесва, въвежда в тайните на успеха Мария Герасимова. Не съм привърженик да се купуват огромни и скъпи проучвания от маркетингови агенции. А и те невинаги са точни, според нея. Най-доброто за нова компания, когато иска да излезе на пазара, е проучването да го направят нейните членове.

Как

Просто трябва да се стигне до потребителите, конвенционалните. За това е нужно да се пътува в Европа, да се влиза в магазините, веригите, да се гледа какво се купува и се слага в количките. Също така, колко са рафтовете на съответната категория продукт, върху който ще се работи. Тези наблюдения могат да дадат обратна връзка на начинаещ предприемач, обясни Герасимова.

Изложения

Другият начин да се направи рисърч са световни и големи изложения в Европа. Посещението им е изключително полезно. Дори, защото по време на изложенията винаги има дискусии и презентации за интересни тенденции за развитие на потребителските настроения. И тази информация да бъде взета предвид.

Ние стартирахме бизнеса, след като бяхме събрали сходни продукти от над 30 производители преди да направим нашата гама, увери тя. Така видяхме кои са конкурентите ни и какво предлагат. Преди това тук в България колеги ми казаха, че в категорията, която сме избрали, има десет производителя, значи има хляб, действайте. А практиката показа точно обратното. Нашият Райзъп попадна в категория на суровите продукти. На едно изложение в Лондон за здравословна храна на третия ден се появиха още трийсет алтернативи на това, което ние щяхме да предложим. А когато ти си 31-ият производител на същото това нещо, на теб ти остава единствено да се бориш на полето на актуалната цена. А това въобще не е най-добрата платформа, обобщи Мария Герасимова търсенията на групата.

Смяна

Отказват се от идеята си и започват да търсят друг вариант. Спират се на снакса от кафяв ориз, който не изглеждал кой знае колко печеливш бизнес и привлекателен бизнес. Но се оказало, че е точно такъв.

Идеята им хрумва след като преглеждат топ десет превода на лекции за нагласите на потребителите в световен мащаб от най-голямото изложение на снакс в ЕС в Кьолн. Оказало се, че продуктите от кафяв ориз са нова и печеливша тенденция сред клиентите. Така той прави българската стартъп компания популярна в 55 страни на планетата.

 

 

Автор: Светлана Петкова
Целия материал четете в брой Януари 2020



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg