Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Понеделник, 29 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Иновации Брой: Януари 2011
Италианският опит в директните продажби на фермерски продукти
Специалисти от Апенините съветват родните производители в избора на съоръжения и технологии за производство на сирене и кашкавал

Италианският опит в директните продажби на фермерски продукти

print

e-mail facebook

Млекари, които рано сутрин обикалят квартала и бутат колички с бутилки мляко, отстрани са наредили найлонови пликове с буци сирене и кашкавал – всичко това собствено производство. Ранобудни купувачи ги пресрещат и си купуват от продукцията им, щастливи при мисълта, че ще хапнат нещо истинско, без добавки и заместители. От много години това е добре познатият типично нашенски вариант на „директните продажби”. Само дето той отдавна у нас е извън закона – и затова е логично, че дори да познаваш продавача, пак не можеш да си сигурен какво точно съдържат продуктите му, още по-малко – доколко отговарят на санитарно-хигиенните изисквания и дали няма да пипнеш някоя зараза…

Тази година обаче потребителите бяха зарадвани с една дълго чакана наредба – за директните продажби на храни от фермата. С нейното приложение на пазара у нас вече няма да е необходимо да чакате производителят да се появи с количката, за да си купите мляко или някаква друга храна; освен това, продуктите хем ще са с неповторимия традиционен вкус, хем ще имате гаранция, че всичко е под постоянен контрол – и качеството, и безопасността са гарантирани.

Всичко звучи прекрасно, но… все още в бъдеще време. Тепърва чакаме фермерите да си купят оборудване, да получат нужните разрешителни и да започнат да продават млякото в така наречените млекомати: пускаш монетка – и машината ти пуска бутилка сурово мляко.

Да споделят италиански опит и да помогнат на българските си колеги по-бързо и лесно да внедрят отдавна познатите в родината им технологии, у нас пристигнаха Лучано Сола Дрей и негови колеги. Те се срещнаха с наши фермери, за да им разяснят иновациите в продажбите на сурово мляко и получаването продукти от него, които да са с качество като това на Апенините.

Идеята за пренасяне на опита на италианските фермери, които преработват сами в собствената си ферма мляко и произвеждат италиански сирена – моцарела, качота, пекорино, проволоне, пармеджан реджано и т.н., възникна в края на миналата година, когато се направиха срещи на български производители на краве и овче мляко с експерти на Търговско-промишлената палата на Модена в Италия. Представителят на тази държавна институция в България Захари Николов заедно с технолози от Модена, между които Лучано Сола Дрей, показаха на българските фермери машини и съоръжения за преработка на мляко, произведени от специализирани фирми от Модена, които масово се използват в малки преработвателни цехове, в близост където италианските фермери отглеждат животни. С такива съоръжения почти всички млекопреработватели преработват своето мляко и предлагат тази своя стока на щандове в собствената си ферма. Едновременно с това масово се използват т.нар. млекомати за продажба на прясно мляко.

 „В Италия има две възможности за консумиране на млякото, обясни Лучано Сола Дрей, който е технолог в хранително-вкусовата индустрия. – Първата е да го продаваш директно с млекомати, които се намират по улиците или в хипермаркети”. По думите му, „алтернативата е да го преработиш в продукти като качота, пекорино, каприно, стакино, рикота (извара).

Тези продукти фермерите продават на собствени щандове, в своята фирма или пък снабдяват директно ресторанти и супермаркети.”

Автор: Светослав Динков
Целия материал четете в брой Януари 2011



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg