Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Събота, 27 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Растителна защита Брой: Март 2013
Печелим клиенти с доверие и професионализъм, а не с маркетингови трикове
Веселин Петков, бизнес мениджър на ДюПон

Печелим клиенти с доверие и професионализъм, а не с маркетингови трикове

print

e-mail facebook

- Г-н Петков, какви амбиции ДюПон България стартира новия сезон?

- И този сезон стартираме, спазвайки обещанието си към нашите клиенти, че ДюПон е компания, която всяка година ще им предоставя нещо ново, като продукти, генерирани чрез инвестиции в научни разработки. Ние сме една от малкото фирми в световен мащаб, която инвестира ежегодно огромен финансов ресурс в разработването на нови активни вещества, които са в основата на продукти за растителна защита, притежаващи революционни качества. Тези продукти гарантират по-висока ефективност срещу неприятелите и са средства в борба срещу резистентността, а това са предпоставки за едно модерно и печелившо земеделие. Ние сме се убедили, че българските земеделски производители са отворени за нови решения, ръководейки се от принципа да инвестират в добив, а не в цена.

- Кои ще са новите ПРЗ от ДюПон за новия сезон и при кои култури? Дайте конкретни съвети за използването им.

- Ще акцентирам на тези продукти, които са вече регистрирани и през 2013 година ще се появят на пазара за първи път. За съжаление, не бих могъл да говоря за продукти, които са под регистрация и ще се появят в рамките на две-три години, въпреки че част от тях са с уникални характеристики и ще бъдат нов стандарт в борбата срещу „трудни” неприятели.

През този сезон нашите многобройни клиенти могат да очакват появата на пазара на четири нови продукта. Два от тях са насочени към културата рапица. Не са много продуктите, които могат да се използват при нея. Истински проблем са широколистните плевели от групата на кръстоцветните, каквито са синапа и дивата ряпа. До този момент при конвенционалната рапица няма продукт, който да бъде 100% ефективен срещу тях. През есента очакваме да стартираме с хербицид, който е насочен за борба срещу тези плевели.

Друг продукт за рапицата е новият инсектицид Авант®. Той е с ново активно вещество и нов механизъм на действие. Насочен е срещу рапичния цветояд и хоботника. За разлика от сега съществуващите продукти, Авант® има доста продължително действие. Това може да спести влагането на два продукта, което при всички случаи спестява разходи.

Друг нов продукт, който ще се появи на пазара тази година, е Принципал® Плюс, който представлява тройна комбинация от активни вещества, насочена срещу целия спектър от плевели при царевицата. Принципал® Плюс е за ранно вегетационно третиране, което води до освобождаване на културата от плевелите в период, когато предпоставките за достигане на максимален добив са най-високи. Принципал® Плюс е удачен и в случаите, когато поради засушаване имаме непроявено действие от почвените хербициди при царевицата.

Тази година ще се случи и очакваното завръщане на добре познатия инсектицид Ланат®, който ще се включи в „обеднелите” откъм добри алтернативи инсектицидни програми при производство на зеленчуци както в оранжерии, така и на полето.

- Кажете защо се наложи пускането на пазара на нов инсектицид при рапица? Представете продукта и неговите предимства.

- Доста е оскъден броят на регистрираните инсектициди при рапицата, а проблемът с опазването на тази култура от насекомни неприятели е голям. Активните съставки на тези продукти принадлежат към две химични групи, т.е. възможността за възникване на резистентност у неприятелите е голяма. Авант® е инсектицид с ново активно вещество, от нова химична група и нов механизъм на действие. Насочен е срещу рапичния цветояд и хоботника. Но Авант® е с регистрации и при други култури, като овощни, зеленчуци и технически, което го прави едно доста универсално оръжие.

- На кои наложили се вече в земеделското производство у нас ПРЗ на ДюПон могат да разчитат зърнопроизводителите през настоящия сезон при различните култури?

- От чисто статистическа гледна точка най-добре приетите наши продукти за миналата година бяха хербицидът Гранстар® Супер, фунгицидът Алерт® и технологията ЕкспресСънТМ.

Гранстар® Супер е нов продукт при житните култури. Те съставляват най-голям дял от земеделското производство в България. Гранстар® Супер е наследник на един изключително добре познат хербицид при тези култури – Гранстар®. Гранстар® Супер е комбинация на две активни съставки, което при всички случаи увеличава спектъра на действие срещу плевелите, за които е регистриран. Има запазена 100% селективност за културата. По това се отличава от всички останали продукти на пазара. Той може да се прилага в един изключително голям диапазон от трети лист на културата до флагов лист. Това е основно предимство за един хербицид, защото дава гъвкавост на приложение и липса на какъвто и да било риск за културата. Няма опасност за следващата в сеитбооборота култура поради краткото му последействие в почвата.

Другият доказал себе си продукт е фунгицидът Алерт®. Той действа срещу комплекс от икономически важни болести при житните култури. През изминалата година Алерт® достигна 20% пазарен дял.

Технологията ЕкспресСънТМ, която съвместно с колегите от ДюПон Пионер предлагаме успешно вече няколко години, също отбеляза голям успех миналия сезон. Заслугата е на новите хомозиготни хибриди, които са с подобрени продуктови и качествени характеристики и с повишена толерантност към хербицида Експрес® на ДюПон. ЕкспресСънТМ технологията при слънчогледа доказа, че е най-гъвкавата технология по отношение фаза на приложение и оръжие срещу плевели като бутрак и паламида, които всъщност са невъзможни за унищожаване при конвенционалната технология за отглеждане на слънчоглед. Технологията Експрес СънТМ се доказа като средство, което дава гарантирано високи резултати дори и при засушливи условия, които в последните години стават все по–характерни за България. Друго предимство е и постигането на висока масленост, за която миналата година фермерите се убедиха, че има значение особено при реализацията на продукцията.

 

Автор: Списание АгроКомпас
Целия материал четете в брой Март 2013



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg