На 10.09.2013 г., по време на официална пресконференция в хотел Гранд Арена Кемпински, Банско, г-н Екарт Щайн – маркетинг мениджър за Европа и вицепрезидент на отдел „Растителна защита” в БАСФ заяви, че компанията е убедена в потенциала за развитие на земеделието в Източна Европа. През последните години БАСФ направи значителни инвестиции в изграждането на екипа си и внедряване на ефективни растителнозащитни решения на пазара. Това е и посоката, в която компанията ще продължи да работи в бъдеще, допълни той. „Изключително щастливи сме, че в България БАСФ се възприема като надежден партньор, подкрепящ фермерите в ефективното използване на потенциала на земята им за постигане на печелившо българско земеделие”, добави г-н Щайн.
„2013-та е поредната успешна година за БАСФ. За последните пет години продажбите на компанията са нараснали близо 5 пъти, докато пазарът на препарати за растителна защита е нараснал 2 пъти”, сподели г-жа Ваня Горчева, мениджър за страната за отдел „Растителна защита” в БАСФ. От нейното изказване стана ясно, че Clearifeld технологията за производство на слънчоглед нараства от 700 хил. дка през 2008 г. на 3 млн. и 500 хил. дка през 2012-та и очакванията за 2013 г. са за 4 млн. дка, което се равнява на почти половината от площите със слънчоглед в България.
Третиранията с фунгициди в житни култури тази година са нараснали като площи с 10%, а като стойност – с 20%, което ясно показва тенденцията в използването на по-качествени фунгициди от по-високи ценови сегменти. По предварителни данни през 2013 г. 80% от житните култури са третирани с фунгициди. БАСФ предлага най-богатото портфолио с 4 фунгицида в различните ценови сегменти – един в basic сегмента, два в standard сегмента и един в premium сегмента. „Интересът към тях е огромен”, заяви Ваня Горчева на пресконференцията в Банско.
Дует Ултра от basic сегмента и Танго Супер от standard сегмента са се наложили като категоричен избор за масовото производство, като се прилагат с хербицид и/или за второ третиране. Новият фунгицид Капало от standard ценовия сегмент и Алегро от концепцията AgCelence в premium ценовия сегмент са категоричният избор за най-интензивните стопанства и за земеделците, които са убедени от практиката, че разликата в добивите често е следствие от качеството на фунгицида, който използват, обясни г-жа Горчева.
„БАСФ продължава да расте по-бързо от пазара и да утвърждава лидерските си позиции. Все повече земеделци постигат изключително добри добиви в съвместната ни кауза „За Печелившо Българско Земеделие”, доверявайки се на нашите продукти. Едрите земеделци, които имат стопанства над 5 хил. дка са основните клиенти на продуктите на БАСФ. Те са ограничен брой и работят с нас от дълги години. Фактът, че те третират с нашите продукти година след година е най-голямото доказателство за качеството на продуктите ни, и нещо повече, че продуктите ни са подбрани, съобразно икономическата ситуация в българското земеделие. Едрите земеделци са бизнесмени и както много често сме казвали – те търсят икономически ефективните продукти за растителна защита – тези, които ще им помогнат да увеличат печалбите си, заяви още Ваня Горчева. Тя допълни, че най-голямото удовлетворение за екипа на БАСФ е доверието от страна на земеделците, ориентирани към печеливш бизнес, при внедряването на нови продукти на пазара. Като пример за успешно лансиране г-жа Горчева посочи успеха на новия фунгицид Капало, на който беше направен три пъти допълнителен внос, за да задоволи търсенето, както и на Спектрум, който се изчерпа като количество в рамките на месец.