В края на юли по инициатива на Националния съюз на градинарите в България у нас вече е факт първият електронен пазар за плодове и зеленчуци на едро „Градинария“. Целите, които преследва, е да скъси веригата на доставка, да осъществи пряк контакт между производител и купувач и да предложи изгодни цени за всички участници. За момента на него се предлагат само български стоки, като водещата идея е да се увеличи родното производство.
Електронният портал „Градинария“ за свежи плодове и зеленчуци се очаква да намали дела на сивата икономика, предвиждат от Националния съюз на градинарите в България. На него всеки сам ще определя цената на продукцията, която предлага, уточни експертът от Съюза Мариана Милтенова. По думите ѝ „всеки производител може да предложи своя оферта със съответните количества и сортове продукция, която произвежда, условията за доставка, цената, на която търси и на която предлага продукцията си. Съответно търговците също могат да публикуват свои оферти и да заявят какво търсят, каква продукция искат да купят, какви количества, ориентировъчна цена и всяка от двете групи може да вижда офертите на другите и да си избере с кого да контактува и да проведе разговори, за да сключи впоследствие сделка.“
По думите на Милтенова целта е търговците и производителите да се срещнат във виртуалното пространство. Тя уточни, че абонаментите за предлагане на оферти са на символични цени – между 50 и 60 стотинки, както и че предстои сайтът на „Градинария“ да бъде преведен на английски и румънски език. Създаването на сайт за електронна онлайн търговия с плодове и зеленчуци е стъпка напред за развитието на сектора, тъй като онлайн търговията добива все по-голямо значение, обяви министърът на земеделието и храните Десислава Танева при публичното представяне на сайта. Стана ясно, че той е по проект „Модерна търговия”, разработен от Сдружение „Национален съюз на градинарите в България” (НСГБ) и финансиран от Фондация „Америка за България”.
|