Днес все повече хора и стопани в селските ни райони търсят смислена и печеливша изява на предприемаческия си дух. И ако за мнозина алтернативата е в инвестиция със собствен проект с евросубсидия, възможната първа врата по този път е
информираният избор за Общата селскостопанска политика (ОСП) на ЕС и Програмата ѝ за развитие на селските райони (ПРСР)
Минаването през нея се оказа полезно и интересно начинание с помощта на проекта „CAP for CAP” (Creating Amazing Publicity for Common Agricultural Policy – Създаване на Изключителна Публичност за Общата селскостопанска политика (ОСП), изпълняван от „Икономедиа“, с финансовата подкрепа на Европейския съюз (ЕС) по договор AGRI 2015-0230. По думите на ръководителя на Програма „Политики и зелена икономика“ на WWF-България Юлия Григорова, това е един от общо 15-те медийни проекта в ЕС, който Европейската комисия е одобрила с цел популяризиране на ОСП. В срок от 11 месеца дейностите по него ще са насочени към запознаване на широката публика, в частност младите хора и фермерите, с основните промени в новата ОСП. Амбицията на изпълнителите на проекта е с инициативна и качествена комуникация да покажат нейния обновен профил на по-ефективна, справедлива и зелена, допринасяща за повишаване на конкурентоспособността на фермерите и същевременно гарантираща опазването на природата. Проектът се фокусира върху трите основни теми на новата ОСП: осигуряването на продоволствие, устойчивото използване на природни ресурси и развитие на селските райони.
В него са предвидени разнообразни дейности – създаване на информационен портал с множество функционалности, издаване на книги и брошури, провеждане на конференции, дебати, семинари за журналисти, изложения.
|