Агрокомпас Архив броеве
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ
Неделя, 28 Април 2024

Декември 2023

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Актуално Брой: Декември 2010
Изложението „Био Еко Експо” – с мисия да популяризира еко и биопродуктите
Списание „АгроКомпас” – медиен партньор на събитието

Изложението „Био Еко Експо” – с мисия да популяризира еко и биопродуктите

print

e-mail facebook

За първи път в София, под патронажа на министъра на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов, се проведе изложението „Био Еко Експо”. От 17 до 20 ноември над 60 фирми представиха еко и биологични храни, напитки, хранителни добавки, козметика, продукти за земеделието, почистващи препарати. Продуцентска къща „Агромедия” със своето списание „АгроКомпас” участва като медиен партньор на събитието.

Биопродуктите са свързани със здраве, много здраве, заяви министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов при откриването на изложението. Той подчерта, че министерството се стреми да оказва максимална помощ на биопроизводителите чрез създаването на отдел „Биоземеделие” към дирекция „Растениевъдство”. Със законодателните промени, които се предприемат, биологичната продукция ще достига по-лесно до нашата трапеза, ще присъства във всеки български дом и в менюто на всяко дете. Хранителните навици трябва да се променят най-вече за подрастващото поколение, защото страната ни е водач в една мрачна статистика, с най-високата смъртност и заболеваемост в ЕС, припомни земеделският министър. Биопроизводството е един от най-атрактивните и бързо развиващи се сегменти, а в световен мащаб търсенето на биопродукти става все по-голямо. У нас пазарът на тези продукти изпреварва значително производството. Общият брой артикули, които се предлагат на българския потребител, е 2100 – хранителни и нехранителни. От тях родно производство са само 54.

Целта на „Био Еко Експо” е да се популяризират еко и биопродуктите, да се насърчи използването им в България и, не на последно място – да се улеснят връзките на вносителите и производителите с търговците  и преработвателите на биопродукция. Ценителите на качествените храни насочиха вниманието си към сирената, кашкавалите, киселото мляко и различните комбинации на здравословни зърнени изделия. Разбира се, щандовете с български биомед, също се радваха на голяма посещаемост не само заради превъзходния му вкус, но и заради изключителните му лечебни свойства. Не липсваха и традиционните български билки. Годишно се изнасят 50 тона от тях за международните пазари.

Голям интерес предизвикаха продуктите, предназначени за деца, които са произведени изцяло от екологично чисти материали. Хит на изложението бяха възглавниците с пълнеж от просо и лимец, гарантиращи здрав и спокоен сън. Посетителите можеха да си купят също и биологични торове, които намират широко приложение при отглеждането на  зеленчуци, лозя, маслодайни  рози, лавандула, ягоди, малини и са комплексно решение за получаване на биологична продукция с гарантирани високи добиви. Тези торове се отличават с високо качество, не съдържат пестициди, не замърсяват почвите и водите. На място производителите даваха компетентни консултации за начина им на приложение.




ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Иновативно и печелившо земеделие с продуктите на Corteva Agriscience™
Компанията залага на иновации и био решения – това стана ясно на Портфолио Фарм край добруджанското село Победа

Атрактивни попълнения в портфолиото на Nuseed при слънчогледа
Компанията излиза и с нови култури – карината и тръстика

Листните торове на Лебозол® – сигурност и ефективност при климатични промени
Ефективното редуциране на азотното хранене ще бъде все по-важна тема в следващите години

Деница Иванова: Изкупната цена на малините за преработка падна двойно в сравнение с миналогодишната
Пазарът на малини и ягоди за прясна консумация постоянно расте

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg