Четете онлайн списание Агрокомпас
Безплатен е-майл бюлетин
Материали със свободен достъп
Home Search E-mail us
БългарскиАнглийски
ТЪРСИ В СТАТИИТЕ

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Четвъртък, 23 Ноември 2017

Ноември 2017

Предишен | Следващ
КАТАЛОЖЕН № 1053

ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ

  РУБРИКИ

АГРО НОВИНИ


Рубрика: Мениджър Брой: Май 2017
Успяваме, защото се развиваме в синхрон с новите технологии
Пламен Стойчев, управител на Елтрак България

Успяваме, защото се развиваме в синхрон с новите технологии

print

e-mail facebook

 

- Г-н Стойчев, малко или много са 25 години в несигурната и променлива икономическа обстановка в България?

- Според мен 25 години са сериозна годишнина на фона на всичко случващо се в България и предвид средния живот на компании като нас. Ние сме една от малкото останали за толкова години на този пазар. С един бранд, с една политика и с идеята да продължаваме да работим и да развиваме нещата, а не да променяме бизнес политиката си на 180 градуса.

 

- Четвърт век е сериозен повод за равносметка. Как преценявате развитието на компанията за тези 25 години?

- Започнахме с екип от около 5-6 човека в далечната 1992 г., когато аз все още не съм бил в компанията. Присъединих се 5 години по-късно, така че тази година и аз отбелязвам годишнина - 20 години в компанията. Но разликата наистина е огромна. Започнахме с малки темпове, защото и пазарът тогава беше изключително свит, икономическите кризи бяха много по-дълбоки от сегашните и обемите на продажби бяха изключително малки. Но постепенно, особено след 2004 година, когато се появи нов собственик на капитала на Елтрак България, инвестиции бяха направени и в инфраструктура, сгради, нови офиси и в изграждане на екипа. Днес вече наброяваме почти 100 човека, съвсем различно е, но и целите, които може да поставим пред себе си, са коренно различни. Благодарение именно на изградения екип.

- Инвестициите безспорно са много важно нещо в един бизнес. Но кои бизнес принципи помогнаха през тези години на Елтрак България не просто да оцелее на конкурентния пазар, а да се развива и днес да е една от най-лесно разпознаваемите компании?

 

- Стремим се да се придържаме към постоянство на принципите си. Да не ги променяме в годините. Честно и почтено да водим бизнеса си. Така да се отнасяме и към екипа си. Така че да можем да разчитаме не за кратко, а за дълги години напред. Смятам, че сме го постигнали, затова и екипът ни е изключително добре сформиран. Естествено, че той се развива, но какво по-хубаво от това? Като цяло смятам, че клиентите приемат Елтрак България като изключително почтена компания, която независимо от случващото се около нас и в страната ни и независимо от бизнес принципите на конкурентите ни, смятам, че се открояваме сериозно.

- Как беше надградена продуктовата листа на компанията през тези 25 години?

- В годините винаги сме се придържали към гамата на производителя, който представляваме - Caterpillar. Това всъщност е най-голямата гама, която съществува при такъв тип машини - в началото над 300 типа, а понастоящем - 380 типа. Работим в различни диверсифицирани сегмента, като основният сегмент е строително, минно и кариерно оборудване. Това е и силата на Caterpillar, с това най-често хората свързват бранда. Работим и в морския сегмент, където доставяме изключително големи морски двигатели за корабите, както и за задвижване на малки луксозни яхти. Всъщност, това е престиж за собствениците на тези плавателни средства - да бъдат задвижвани от двигатели Caterpillar. В същото време Caterpillar, като най-големия производител на индустриални дизелови двигатели в света, вгражда своята продукция и в изключително голям брой селскостопански машини. Повечето комбайни, трактори или поне над 50% от тях - от най-малките до най-големите, имат в сърцето си двигател Caterpillar. Това е и голямата връзка на Caterpillar с агросектора, където предлагаме и машини с марката Caterpillar, най-често – голяма гама от телескопични манипулатори. Машината стана изключително атрактивна след 2006 г. на нашия пазар. Смятам, че тя ще се вижда занапред все по-често в дворовете и по нивите на нашите фермери. Друг сегмент, свързан с агросектора, е изграждането и поддържането на горски пътища. Нещо изключително важно и не дотам застъпено в България поради липса на средства. Допълнително в агросектора работим и в сегмента за производство на електро и топлоенергия от биогаз. За това в последните 5 години имаме отделен сегмент, който развиваме изключително успешно. За нас също е много полезен, защото за разлика от строителния бранш в този случай ко-генераторите, работещи на биогаз, средно на година, могат да работят между 4 000 и 8 500 моточаса. Което за нас е изключително важно, като сервиз и резервни части. Така че, ако включим и газовите ко-генератори, селскостопанският сегмент е широко застъпен - над 25% от бизнеса ни.

 

Автор: Валери Станев
Целия материал четете в брой Май 2017



ПОСЛЕДНО ДОБАВЕНИ ВСИЧКИ...
Най-голямото бизнес събитие в София - Месомания, Светът на млякото, Булпек, Салон на виното, Интерфуд & Дринк и Сихре
Ивайло Иванов, управител на Интер Експо Център

Увеличение на заплатите - равно на нула
С 2 млн. лв. са увеличени парите за Напоителни системи за защита на вредното въздействие на водите

Който замръсява подпочвените води, ще плаща за почистване
Невена Петрова - директор Дирекция „Продукти за растителна защита, активни вещества, антидоти и синергисти“, ЦОРХВ

Една топлина с различни лица
Удивителни истории

 

София, жк. Лозенец,
ул. "Червена стена" 46
тел: 0700 200 63

e-mail: office@agrocompass.bg