В землището на гр. Гулянци, обл. Плевен, Titan Machinery организира мащабно представяне на бранда Kverneland. „Решихме да направим тази демонстрация съвместно с Kverneland, тъй като такова нещо не е правено досега в България, а и това е световноизвестна високотехнологична марка, която динамично се развива през последните години, каза за читателите на АгроКомпас Димо Димов, продуктов мениджър в Тайтън Машинъри. - Слоганът на демонстрацията е: „Вашият посев заслужава най-добрата грижа“, именно защото от Kverneland са специалисти в това. Първата машина, която представяме, е с вече извоювани позиции на българския пазар - сеялката за слети култури u-drill 6000, която е с работна ширина 6 м и обем на бункера 4 хиляди литра. От миналата година сеялката се предлага и с варианти с твърда рама - 3 и 4 метра.“
Следващата машина е един от гвоздеите в програмата - самоходната пръскачка Кverneland Ixdrive, която е собственост на домакина на събитието, допълни още Димо Димов. „Тя е първата такава машина на пазара в България. Пръскащата й система е изцяло произведена от Кverneland: стрела, пръскаща система, помпи и т.н., всичко е производство и патент на Кverneland в Холандия. Прикачният модел, който също показваме днес, е от серията Ixtrack – А 28. Това е най-опростената серия. С 24-метрова стрела и 2800 литра обем на резервоара. Тези модели се предлагат с обем на резервоара 5 хиляди литра и ширина на стрелата до 36 м. Интересното е, че могат да бъдат ISOBUS оборудвани. Пръскачките от цялата гама имат много добра система за измиване на резервоара, което става напълно автоматично, от кабината на трактора.“
Топ предложението на Тайтън Машинъри, което за първи път се представя в България, е най-модерният плуг на Кverneland, който вчера пристигна от Норвегия - i-Plough 2 500, научихме още от Димо Димов. „Това е най-модерният, първият ISOBUS плуг на пазара, който се управлява от терминала на трактора или от терминала на Кverneland. Какво означава това? Че плугът е с Vario регулиране на работния захват. И когато го свържем към трактора, ни е необходима само една хидравлична двойка изводи. И всички настройки - работен захват на първата бразда, на целия плуг, работната дълбочина, калибровка на плуга - всичко се извършва от терминала. И след като направим първата бразда, дори тракторът да е без автопилот, плугът започва да регулира сам захвата си, спрямо това колко е изкривена браздата и я прави перфектно права. Според Кverneland това е бъдещето на плуговете.“