„Вечер под светлините на JCB” е не просто интригуващо наименование, а реално стопроцентово агрошоу, което фирма Оптиком поднесе на фермерите в различни региони на страната. Вечерните технически демонстрации преминаха под знака на земеделските машини на JCB и бяха обединени от мотото „Да осветим полето!” Преведено на земеделски език, то може да се тълкува и като „Да дадем път на иновациите”, защото представените машини на световната марка наистина са носител на най-иновативната мисъл в създаването на машини за селското стопанство. Доказателство за това бяха демонстрираните 5 модела най-нова агротехника на JCB. Оптиком е фирма с над 20-годишна история и е водеща на пазара за земеделска техника в страната, подчерта в приветственото си слово управителят на компанията Веселин Генев. „Представляваме редица световноизвестни производители, като от 2006 г. сме изключителен представител за България на JCB. За нас е гордост и голямо предизвикателство да бъдем партньори на JCB – компания, в основата на чийто бизнес през всички години е стояла и продължава да стои иновацията.” Веселин Генев накратко изброи и най-значимите изобретения на JCB през годините, утвърдили компанията като безспорен лидер сред производителите на машини за селското стопанство: първия в света и най-продаван в момента багер товарач, телескопичния товарач на JCB, който представлява всяка трета такава машина, продадена в света, единствения в света трактор с независимо окачване Fastrac, най-бързия в света дизелов двигател и др. JCB е лидер в иновациите при продуктите, но JCB прилага иновативен подход и в начините на продажба и следпродажбено обслужване на своите клиенти, акцентира в приветствието си г-н Генев.
Последвалото агрошоу прикова вниманието на фермерите още с ударното си начало с представянето на тракторите от ново поколение JCB Fastrac, модели 8310 и 3230. Fastrac 8310 е трактор със съвсем различна концепция от тази на другите конвенционални машини, обясни за „АгроКомпас” инж. Димитър Петров, технически специалист в Оптиком. „Това е трактор с независимо окачване – цяла рама и двата моста, окачени на нея. Типичното автомобилно окачване. По този начин всяка една от гумите на трактора е в постоянен контакт с почвата. Така освен постигането на много добро сцепление, се избягва силното притъпкване на почвата, защото няма ударен момент от гумите към земята. Ударният момент се поема от еластичното окачване на рамата. С нея и спирачната система на предния и задния мост тракторът може да постигне скорост до 80 км/час.” Както се убедихме и ние, трактор с такова сцепление не изпитва никакви затруднения при работа с големи плугове. Тракторите JCB Fastrac са оборудвани с двигатели SISU. Големият трактор е снабден с безстепенна Vario трансмисия, без прекъсване на мощностния поток, а малкият трактор – с Powershift трансмисия, разработка на JCB, и с двигател Sisu дизел 6,4-литров, по новата технология Тier 4, която сваля вредните емисии до минимум. Това помага на двигателите да намалят разхода си на гориво и в същото време да повишат мощността си. В същото време Fastrac е уникален трактор за транспорт, подчерта още инж. Петров. Той уточни, че при неговата разработка е обърнато голямо внимание на комфорта на оператора. „Това води до по-голяма производителност, а тя означава по-голяма доходност.” Според инж. Димитър Петров надеждността на машината в съвременното земеделие е от особена важност. „Точно към това се стреми JCB, като акцентира основно на качеството. Неслучайно логото на компанията е „Лидер в иновациите”.
|