EuroChemGroup - компания-лидер на световния пазар на торове, официално обяви основаването на своя нова дъщерна компания в България. Това стана на тържествена вечер в изискан хотел край Правец в присъствието на много партньори и земеделски производители. На пресконференция, организирана по специалния повод, Андрей Савчук - мениджър Продажби и маркетинг за Европа и Турция на EuroChem, представи пред журналисти от специализирани медии данни за компанията и нейния бизнес.
„Зелени“ продукти
EuroChemGroup притежава 5 производствени бази и 25 търговски представителства по целия свят, а продуктите са разработени в няколко основни групи: Азотно-фосфатни торове, торове с обогатена ефикасност или така наречените „зелени“ продукти за опазване на околната среда. Третото направление са водоразтворими торове, което е нова ниша в сегмента и се разработват от компанията от миналата година. Друга група са микрогранулатни торове, които помагат на културите да се справят с екстремните климатични условия. Следващото направление са биостимулатори- комплекси от полезни бактерии. Около 40 хиляди пратки годишно изпраща компанията на земеделски производители.
Тази година планираме да реализираме в Европа между 130 и 150 млн. тона торове, допълни още Андрей Савчук. „Българският пазар ще отчете около 1 млн. тона продажби. Смятам, че с дейността ни в България, която започваме от днес, ще постигнем пазарен дял в Европа от около 20% увеличение. Освен високи продажби, ние се стремим да разработим специални и много по-ефикасни продукти. Затова мога да обобщя, че нашата амбиция е не просто търговски сделки, а да постигаме по-добри резултати за фермерите.“
Ягоди, грозде и марули
EuroChem планира да създаде съоръжения за производство на торове, с цел улесняване на дистрибутирането на нови премиум продукти към земеделски производители в цялата страна, а също така инвестира в научно-развойна дейност за потвърждаване качеството на тези продукти в България.
„Вече направихме няколко проучвания на големи площи с насаждения с цел бъдещата търговска реализация на тези продукти, каза още Андрей Савчук. - Планираме участие на нашето българско дружество в големи събития и мероприятия на този вид пазар в България. В рамките на тези мероприятия, на които ще участваме активно, ние ще оповестим резултати от различни изпитвания, които извършваме не само в България, но и по целия свят. И като пример мога да посоча, че представяме много добрите резултати от проучвания, които сме постигнали в Испания при ягоди, в Италия и Франция в грозде и в Германия при марули например. Всичко това ще го споделим и с фермерите в България.“
„Това, което предстои пред нас е да съумеем да реализираме и маркетираме специалните нови продукти, които разработва EuroChem”, допълни Здравко Секов, изп. директор на EuroChem Agro България.
- Как ще убедим фермерите в качеството на нашите продукти?
Ами на базата на дългогодишните ни контакти, които имаме с партньори и клиенти, като започнем да извеждаме опити при тях. Вие знаете, че нашите фермери първо искат да видят резултатите и после да приложат съответния продукт.“ Към момента компанията предлага 30 продукта и всеки един от тях може да се приложи за нуждите на земеделските производители в България.